روش براق کردن و تمیز کردن انگشتر نقره به صورت کامل (کل روش ها)

اشیاء نقره ای در طول تاریخ همواره محبوبیت فراوانی داشته و ارزش فوق العاده ای میان مردم داشته اند. در گذشته قاشق و چنگال و امروزه بسیاری جواهرات با استفاده از نقره تولید می شوند. اگر شما نیز اشیاء نقره ای در خانه خود داشته و مدتی است که از خرید یک جسم نقره ای می گذرد و قصد دارید نقره جات کدر شده ی خود را پس از مدتی تمیز و درخشان کنید، می توانید با راهکارهایی که در ادامه می خوانید به این امر دست یابید. گفتنی است که موادی که در این آموزش از آن ها استفاده می کنید، به راحتی در منازل وجود دارد و چیز زیاد پیچیده ای نیست.

تمیز کردن انگشتر نقره
تمیز کردن انگشتر نقره

۱- آبلیمو

تمیزکاری نقره
تمیزکاری نقره

محلولی تهیه می کنیم که متشکل از یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک و نیم فنجان آب و نصف فنجان شیر خشک باشد. سپس نقره مورد نظر خود را در این محلول قرار داده و تاثیر فوق العاده آن را مشاهده کنید. (خیلی جالب است که به همین سادگی می توان نقره را مانند روز اولش درخشان کرد 🙂 )

۲-ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یکی از بهترین روش ها برای تميز كردن ظروف سيلور
ورق آلومینیوم یکی از بهترین روش ها برای تميز كردن ظروف سيلور

با استفاده از این روش می توانید به سادگی نقره جات سیاه و کدر خود را شفاف و روشن کنید. کافی است که ۱ لیتر آب، ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین و تکه ای ورق آلومینیوم را با هم ترکیب کرده و بجوشانید. سپس نقره سیاه شده خود را به مدت بیش از ۱۰ ثانیه در این محلول گذاشته و سپس بردارید. احتمال زیاد الان از خوشحالی شگفت زده شده اید. با این حال اگر همچنان هنوز نقره شما کدر است، یک خمیری از جوش شیرین و آب درست کرده و روی نقره قرار دهید. سپس آن را شسته و خشک کنید. حالا دیگر نقره شما مثل روز اول زیبا و براق شده است.

۳- پودر ماشین لباسشویی

استفاده از پودر ماشین لباسشویی برای تميز كردن ظروف نقره
استفاده از پودر ماشین لباسشویی برای تميز كردن ظروف نقره

ابتدا با استفاده از فویل یا همان ورق آلومینیوم، سطح داخلی یک کاسه را بپوشانید. سپس داخل آن آب بریزید تا پر شود. حال می بایست ۱ قاشق پودر لباسشویی داخل آب ریخته و ترکیب کنیم. نقره کدر شده خود را فقط به مدت یک دقیقه داخل محلول قرار دهید و بعد آن را خارج کرده و شسته و خشک می کنیم. حال مشاهده خواهید نمود که نقره بسیار تمیز و درخشان گشته است. (خیلی جالب و معجزه آسا است این روش!)

۴- سس گوجه

سس گوجه مثل جلاسنج نقره عمل می کند
سس گوجه مثل جلاسنج نقره عمل می کند

بر روی یک تکه پارچه مقداری سس گوجه ریخته و به قسمتی از نقره که سیاه شده به مدت چند ثانیه می کشیم. در صورتی که این عمل کارساز نبود، قسمتهایی از نقره که کدر شده را به مدت یک ربع با سس گوجه می پوشانیم. حالا آن را شستشو داده و خشک می نماییم. البته جهت تمیز نمودن درزها هم می توانید از مسواک استفاده کنید. حالا انگشتر یا هر وسیله ی نقره ای که دارید براق و درخشان شده است.

۵- نشاسته ذرت

نشاسته ذرت یکی از بهترین راه ها برای رفع سیاهی نقره
نشاسته ذرت یکی از بهترین راه ها برای رفع سیاهی نقره

ابتدا می بابیست نشاسته ذرت و آب را با هم ترکیب نموده و یک خمیر درست می کنیم. این خمیر را با یک پارچه مرطوب روی نقره مورد نظر قرار دهید و بگذارید تا خشک شود و بعد آن را بشویید. حالا خواهید دید که نقره جات کدر و کثیف شما چقدر تمیز خواهند شد. پیشنهاد می کنیم که این روش را حتما امتحان کنید.

۶- ژل ضدعفونی کننده دست

روش براق كردن انگشتر نقره
روش براق كردن انگشتر نقره

ژل ضدعفونی کننده دست نیز یکی از جالب ترین روش های تمیز کردن نقره است. این ژل علاوه بر خاصیت باکتری زدایی از روی سطوح و دست ها، قادر است نقره شما را به زیبایی روز اول دراورده و آن را بسیار درخشان می نماید. برای این منظور یک پارچه تمیز را برداشته و از این محلول روی آن می ریزیم و سپس آن را تمیز و خشک می نماییم. حالا نقره ما شفاف و درخشان است. مثل روز اول!

۷- خمیر دندان

تمیزکاری نقره
تمیزکاری نقره

خیلی ساده است! خمیر دندان را به میزان مناسب بر روی پارچه می ریزیم، سپس آن را روی قسمت های کدر و کثیف نقره می مالیم. حالا آن را شسته و خشک می کنیم. اکنون نقره شما به زیبایی روز اول خواهد بود. این روش همیشه از قدیم تا به امروز استفاده شده و امتحانش را پس داده است.

۸- شیشه پاک کن

تميز كردن ظروف سيلور
تميز كردن ظروف سيلور

این ماده را بر روی یک تکه پارچه یا مسواک می پاشیم و بر روی نقره مورد نظر می مالیم. این روش نیز به خوبی جواب داده و می تواند نقره شما را مثل روز اول کند.

۹- نرم کننده مو

استفاده از نرم کننده برای تميز كردن ظروف نقره
استفاده از نرم کننده برای تميز كردن ظروف نقره

این ماده هم مانند بقیه موادی که در بالا ذکر شد می تواند در براق شدن و شفاف شدن و نیز تمیز شدن نقره جات شما موثر واقع شود.

۱۰- گچ

استفاده از گچ یکی از بهترین راه ها برای تميز كردن نقره سياه شده
استفاده از گچ یکی از بهترین راه ها برای تميز كردن نقره سياه شده

در صورتی که نقره خود را در محلی بسته قرار دهید به طوری که مقداری گچ هم در آن نزدیکی وجود داشته باشند، رطوبت نقره به گچ جذب خواهد شد و مانع از کدر شدن نقره می شود.

۱۱- آمونیاک

آمونیاک : راه شناخته شده برای تمیزکاری نقره
آمونیاک : راه شناخته شده برای تمیزکاری نقره

اگر انگشتر نقره تان که کدر شده است را در محلولی از آب گرم و آمنیاک به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید، و سپس آن را خشک نمایید، خواهید دید که انگشتری زیبا و براق مانند روز اول دارید.

۱۲- سرکه

سرکه: راهی فوق العاده برای مقابله با زرد شدن ظروف سیلور
سرکه: راهی فوق العاده برای مقابله با زرد شدن ظروف سیلور

محلولی از ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان سرکه را تهیه کنید. انگشتر و جواهرات خود را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آن قرار دهید. حالا آنها را با اب سرد شسته و خشک نمایید. چیزی که پیش روی شماست انگشتر و جواهراتی تمیز و درخشان می باشد.

مطالب پیشنهادی » تميز كردن سنگ مرمر

منبع: سایت کفسابی و نماشویی

1 دیدگاه دربارهٔ «روش براق کردن و تمیز کردن انگشتر نقره به صورت کامل (کل روش ها)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *