روش اصولی تمیز کردن کابینت ام دی اف براساس استاندارد WOODS

نمای کابینت در منزل شما می‌تواند آشپزخانه‌ای زیبا را برایتان به ارمغان بیاورد. بنابراین بایستی در نظافت و بر طرف کردن لکه‌ها و آلودگی‌ها از روی آنها نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهید. به همین دلیل در این نوشتار سعی نموده‌ایم که نحوه‌ی برطرف کردن لکه‌های کابینت را برای شما عزیزان ارائه نماییم:

تميز كردن كابينت ام دي اف
تميز كردن كابينت ام دي اف

به منظور تمیز کردن کابینت‌های ام دی اف، نخست بایستی گرد و خاک موجود روی کابینت را برطرف کنیم. این کار با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز صورت می‌گیرد. بعد از آن به میزانی اندک شامپو فرش را در آب حل می‌کنیم و اسفنج خود را به آن آغشته نموده و روی کابینت می‌کشیم تا تمیز شود. دقت داشته باشید که حتماً از دستمال نم دار استفاده کنید و به هیچ عنوان از مواد شوینده‌ای مانند وایتکس و مواد الکل دار استفاده ننمایید. سپس توسط یک دستمال نم دار سطح کابینت را پاک کرده تا مواد شوینده از روی آن تمیز شود. در انتها توسط یک دستمال خشک باقیمانده رطوبت را هم خشک کرده و سطح کابینت را براق و درخشان می‌کنیم.

تميز كردن كابينت ام دى اف
تميز كردن كابينت ام دى اف

این نکته را مد نظر داشته باشید که در تمیز کردن کابینت به هیچ عنوان از اسکاچ‌های زبر و سیم‌های ظرفشویی استفاده نشود زیرا سطح کابینت‌های شما را تخریب می‌کند و به آن آسیب می‌رساند.

همچنین توجه کنید که اگر می خواهید لکه چربی را از روی کابینت پاک کنید، شما به ترکیبی از سه ماه نیاز خواهید داشت. این مواد شامل آب، جوش شیرین و روغن گیاهی می باشد. دستور تهیه نیز به این شکل است که نیم لیوان جوش شیرین را با نیم لیوان روغن ترکیب کرده و به منظور رقیق کردن از مقداری آب استفاده نمایید. حالا خمیری دارید که می‌تواند کابینت‌های شما را تمیز کند. این خمیر به وسیله‌ی یک مسواک نرم بر روی لکه‌ها کشیده شده و توسط ابر و یک دستمال خیس کابینت تمیز می‌شود. در انتها و پس از خشک شدن خواهید دید که کابینت‌های شما چقدر درخشان و پاکیزه شده است. اگر در ترکیب مورد نظر روغن گیاهی موجود نبود می‌توانید از آب و جوش شیرین به تنهایی استفاده نمایید.

براي پاك كردن كابينت ام دي اف
براي پاك كردن كابينت ام دي اف

دقت کنید که در استفاده از این روش حتماً بایستی به مجموعه‌ای از موضوعات توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید صحت و اثر گذاری این روش را ببینید ابتدا بر روی قسمت کوچکی از کابینت آن را تست کرده و در صورت جواب مثبت، آن را بر روی بقیه نقاط به کار ببرید. در کابینت‌های چوبی حتماً به دستورالعمل‌های ارائه شده توجه داشته باشید.

تميز كردن كابينت ام دي اف چرب
تميز كردن كابينت ام دي اف چرب

ترکیب مؤثر دیگر محلول آب و سرکه است که به میزانی مشخص با هم مخلوط شده و اثر گذاری قوی آن در صورت استفاده مشاهده خواهد شد. اگر می‌خواهید از سایر مواد شوینده در تمیز کردن کابینت استفاده کنید، احتیاط لازم را لحاظ کنید؛ زیرا کابینت‌های ام دی اف به برخی مواد حساس بوده و تاکنون موارد زیادی دیده شده که افراد به آسانی و با دست خود به کابینت‌ها آسیب رسانده و آنها را معیوب ساخته اند.

منبع: کفسابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *