راهکارهایی برای تمیز نمودن سرامیک کف

برای این منظور۳ روش کارا و مفید می توان نام برد. گرچه آب به تنهایی می تواند نقش بسزایی در پاکیزگی ایفا نماید، ولی در پاره ای اوقات تنها آب کافی نیست و باید از موارد دیگر هم استفاده نمود.

برای این منظور ابتدا تمام سطح سرامیکها را توسط جارو پاکیزه کنید سپس از دستورالعمل های ذیل جهت نظافت استفاده نمایید. در این نوشته به صورت کامل راهکارهای تمیز نمودن سرامیک را برای شما علاقه مندان به کفسابی و شستشوی نمای ساختمان تشریح نموده ایم:

۱- روش استفاده از سرکه و آب

داخل ظرفی که در اختیار داریم به میزان برابر آب داغ و سرکه را باهم ترکیب می نماییم. به این دلیل که سرکه حالت اسیدی دارد به گونه ای طبیعی در تمیز نمودن چربی‌ها عملکرد بسیار مناسبی دارد. در واقع نظافت و پاکیزگی سریع کاشی ها هم به دلیل همین ویژگی می باشد. اکنون ظرف دیگری را برداشته و داخل آن آب ریخته و جهت تمیز نمودن کف از آن در موقع مناسب استفاده کنید. کلیه بخشها را به دقت نظافت کنید و این نکته را مدنظر قرار دهید که زاویه ها و بخشهای میان سرامیک‌ها و کاشی‌ها را هم به خوبی تمیز و پاکیزه نمایید. سپس در انتها توسط آب سرامیکها را بشویید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. شما می‌توانید نصف لیوان الکل را نیز به عنوان جانشینی برای سرکه مورد استفاده قرار دهید.
نکته: اسیدهایی مثل سرکه و بعضی از تولیدات مشابه دیگر ، کاشیها و سرامیکهای که از سنگهای طبیعی تولید شده اند را تخریب کرده و با فرسایش مواجه می کنند. برای این سرامیکها مایع ظرفشویی، پراکسید هیدروژن ، آرد ذرت و جوش شیرین را به کار ببرید.

۲- پودر شستشو و آب

 هر ازگاهی جهت تمیز نمودن منطقه ای خاص از لک‌ها، به یک لکه‌بر قوی احتیاج داریم. به عنوان نمونه لکه‌هایی که در اثر آلودگی غذاهایی مانند مرغ یا شربت و نوشابه ایجاد می شوند معمولا از سایر چیزها بیشتر اثرشان می ماند. سعی کنید همیشه همه ی منطقه مد نظر را نظافت کنید تا اینکه بخواهید به طور جداگانه به تمیز کردن بخشهای گوناگون اقدام نمایید.

برای این منظور ترکیبی از پودر شستشو و آب داغ را آماده نمایید. هم مخلوط خانگی پودر شستشو و هم پودر شستشوی خریداری شده، جهت حذف لکه‌ها در هر سطحی مفید می باشند. در ترکیبات این پودرها اغلب پودر بوراکس، نمک، و جوش شیرین به کار رفته است. برای این منظور باید توسط یک حوله کاغذی یا پارچه، محلول ترکیبی را روی منطقه لکه‌ پخش کنیم و اجازه دهیم حدود ده دقیقه روی آن بماند. بعد ازآن، توسط یک برس نرم روی سطح آن بکشید و در انتها همه ی منطقه مورد نظر را توسط آب گرم و پارچه نظافت و پاکیزه نمایید. اگر نیاز به تکرار می بینید این عمل را چند بار دیگر انجام دهید.

۳- مایع ظرفشویی و آب

برخی مواقع چربی و دیگر مواد روی سطح سرامیک‌ها و کاشی‌ها وجود دارند ولی ما نمی توانیم آنها را ببینیم. پیشنهاد دیگر ، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم می باشد. در این مورد هم در یک ظرف مناسب مایع ظرفشویی و آب را به مقدار برابر با هم مخلوط کنید و توسط دستمال یا حوله به نظافت تمام بخشها و سرامیکها بپردازید. توجه داشته باشید که روی بخشهای که پاکیزه شده‌اند گام بر ندارید و تا بیست دقیقه روی آن محل راه نروید. البته ممکن است این عمل موجب لیز شدن سرامیک‌ها گردد. اگر زمانی این اتفاق رخ داد باید توسط دستمال مرطوب روی نواحی تمیز شده بکشید.

راهکارهایی جهت نظافت روزانه کاشی‌ها و سرامیک‌های کف

در صورتی که برنامه ریزی روتینی جهت نظافت منزل خود دارید و به آن نیز عمل می کنید، راههای ساده تری هم جهت نظافت کاشی و سرامیک منزلتان می توان نام برد:

  • تمیزنمودن کف منزل توسط دستمال به صورت هفتگی.
  • نظافت فوری سطح زمین در صورت ریخت هرچیزی اعم از آب و غیره.
  • جارو نمودن سطح زمین به صورت هفتگی (تی بکشید)
  • کشیدن جاروبرقی به صورت هفتگی.

جهت تمیز نمود فضای میان کاشی‌ها چه اعمالی بهتر است؟

کاشی‌ها و سرامیک‌ها توسط ملات ویژه ای در منزل شما نصب می شوند. این ملات موجب محکم شدن آنها در مکان خود می شود و از نفوذ رطوبت به قسمت‌های درونی جلوگیری می نماید. ساختار آن متشکل از شن و ماسه، آب، و سیمان می باشد. برعکس کاشی و سرامیک‌ها ملات اشاره شده دارار منافذ و تخلخل بسیاری می باشد ؛ یعنی آب و همچنین لکه‌های آلودگی به آسانی بر روی آن اثر می گذارد و در فضای میان کاشی و سرامیکها  تغییر رنگ مشاهده می شود. به همین علت است که نظافت این بخشها باید به خوبی رعایت شود .
ترکیب مناسب و مورد نیاز جهت از بین بردن این تغییر رنگ در فضای میان آنها را هم می‌توانید خودتان در منزل درست کنید. سرکه، جوش شیرین، پراکسید هیدروژن یا سفید کننده هنگامی که باهم ترکیب شوند مخلوطی بسیار خوب را می سازند. دقت داشته باشید که فقط هنگامی از سفید کننده در این مخلوط بهره ببرید که خطوط میان سرامیک و کاشی‌های‌ منزلتان رنگ روشنی داشته باشد؛ و یا می توانید آن را در قسمتی دیگر آزمایش نمایید. لیکن، بهتر است محصولی را خریداری نمایید که مخصوص تمیز کردن کف باشد و PH آن مناسب برای این منظور باشد و تغییر رنگی در کاشی و سرامیک شما ایجاد نکند.
شما می توانید مقداری از این ترکیب ساخته شده توسط خودتان یا محلولی که از بیرون تهیه نمو ده اید را روی فضاهای مد نظر بریزید و چند ساعتی آن را به همان حالت رها کنید. جوش شیرین هم می توانید به آن اضافه کنید. سپس می توانید توسط یک مسواک کهنه روی درزها را تمیز و درخشان کنید. مسواک کشیدن یا برس کشیدن در این محل تمام آلودگی ها را از بین می برد.

راهکاری اصولی جهت تمیز نمودن فضای میان کاشی و سرامیکها

جهت تمیز نمودن ملات یا همان فواصل بین کاشی و سرامیک‌ها مناسبترین روش ، به کار بردن بخارشوهایی است که دارای  فشار بالا هستند همچنین از وسایل شستشوی قوی نیز می توان استفاده نمود.

نتیجه

نظافت کاشی و سرامیک‌ها را می توان به راحتی انجام داد و به علم و مهارت ویژه ای احتیاج ندارد. اگرچه اغلب افراد حوصله انجام این کارها را ندارند اما بایستی توجه کرد که نظافت آنها پاکیزگی خاصی به منزل خواهد بخشید .

مطالب پیشنهادی » مدل سنگ فرش كف

1 دیدگاه دربارهٔ «راهکارهایی برای تمیز نمودن سرامیک کف»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *