برترین مدل ها و ایده ها برای یک کف بیمارستانی ایده آل

کف ساختمان های بیمارستانی، از جمله مهم ترین کف هایی هستند که بایستی به صورت جدی مورد توجه متخصصین قرار گیرند. در حقیقت محیط درمانگاه و بیمارستان چندین ویژگی خاص دارد که این ویژگی ها سبب می شود که برای نوع کف، حتما تدابیری ویژه در نظر گرفته شود. از جمله این موارد، عبارتند از:

۱- حرکت بیمار

مهم ترین عاملی که بایستی در مورد کف ساختمان بیمارستانی مد نظر قرار گیرد، سهولت حرکت بیمار است. نباید این نکته بسیار مهم را از یاد برد که یک بیمار، توانایی راه رفتن همانند یک شخص عادی را نداشته و به همین جهت بایستی از استفاده از کفی که ممکن است شخص روی آن سر بخورد اجتناب شو.

۲- شلوغی بیمارستان

بیمارستان، مکانی عمومی و بسیار مهم است. مکانی عمومی و حساس که تعطیل کردن آن امکان پذیر نیست. به همین جهت به هیچ عنوان ممکن نیست که در مدت زمان خاصی، برای مرمت کف، بخشی از بیمارستان تعطیل گردد. یا مثلا برای انجام خدمات کفسابی، ساب زن در آن رفت و آمد نماید. در همین راستا بایستی مصالح به کار برده شده در کف از کیفیت مطلوب خود برخوردار باشند.

۳- توجه به خاصیت رادیواکتیو

برخی از تحقیقات، گواه بر این مدعا هستند که استفاده از سنگ هایی همچون سنگ گرانیت، به علت رادیواکتیو بودن در بیمارستان اصلا کار درستی نیست. چرا که می تواند ضررهای بسیاری را به همراه داشته باشد. این موارد نیز می بایست در انتخاب کف مناسب برای بیمارستان رعایت گردند.

۴- زیبایی

کف بیمارستان، می بایست چشم نواز و زیبا باشد. این امر سبب می شود که روحیه بیماران تا حد قابل توجهی تسکین یابد. در مواردی که بیمارستان متعلق به کودکان است، بهتر است که از تمام رنگ های شاد مختلف در کف بیمارستان استفاده شود.

تصاویر

در این بخش سعی کرده ایم که برترین ایده ها را به شکل تصاویر مختلف برای شما بیاوریم. با ما همراه باشید:

مطالب پیشنهادی » انواع کفپوش ها

2 دیدگاه دربارهٔ «برترین مدل ها و ایده ها برای یک کف بیمارستانی ایده آل»

  1. با این پولی که این دکترها از ما دارن میگیرن باید کف بیمارستان ها جنسش از طلا باشه
    ده روزه چشمم مشکل داره میرم بیمارستان دکتر متخصص مسافرت تشریف دارن و دکتر هم که کلا در ایران نایاب هست
    خیلی ممنونم ازشون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *