مزایا و معایب انواع سنگ کف ساختمان در معماری داخلی منزل + عکس

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب انواع سنگ کف ساختمان برای شما علاقه مندان به سنگسابی و نماشویی خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید:

کف: اگر می‌خواهید کف منزلتان از ماده‌ای سفت و سخت باشد، قبل از انجام هر عملی نقاط مثبت و منفی آن را که در نظر بگیرید. سطح کف سنگ شده هم طول عمر بسیار زیادی، هم بسیار چشم نواز است و هم محکم و مقاوم است. به‌علاوه به‌منظور استفاده در هر اتاقی هم مناسب می‌باشد. در واقع کف‌پوش سنگ را می‌توان تنها ماده‌ای در نظر گرفت که هم جهت فضای داخلی خانه و هم فضای خارجی کاربرد دارد.

سنگ یکپارچه به‌منظور استفاده در فضای داخل و خارج منزل

معمولاً استفاده از یک نوع سنگ به‌منظور کار کردن در فضای داخلی و بیرونی خانه مناسب‌تر می‌باشد، زیرا بین دو فضا به‌نوعی ارتباط برقرار می‌شود. به‌ویژه اگر درب‌های شیشه‌ای یا پنجره‌های بزرگ داشته باشید که موجب ایجاد منظره دلپذیر و چشم نوازی نیز می‌شود.

جلوگیری از نفوذ عوامل حساسیت زا

اگر شما یا اعضای خانواده‌تان دچار حساسیت هستید، استفاده از کف‌پوش سنگی گزینه مناسبی می‌باشد؛ زیرا سنگ از شما در برابر گرد و خاک و حساسیت محافظت می‌کند. سنگ‌ها به علت داشتن سطوح بدون منفذ موجب جلوگیری از حساسیت می‌گردد؛ در نتیجه تمیز نگه داشتن سطوح هم در این میان مؤثر می‌باشد. حتی سنگ‌های منفذ دار مانند مرمر به‌اندازه موادی مثل چوب پنبه و چوب و فرش در ایجاد حساسیت مؤثر نیستند.

خنک بودن طبیعی سنگ در هوای گرم

اگر فضای خانه شما گرم است، می‌توانید از سنگفرش به‌منظور خنک‌تر کردن فضا استفاده نمایید. برهنه راه رفتن روی سنگ خنک در فصل تابستان قطعاً بسیار دلپذیر خواهد بود.

ماندگاری سنگ‌ها همیشگی است

یکی از عللی که بناهای باستانی هنوز هم استوار و پابرجا هستند، استفاده از ساختاری مقاوم و ماندگار است. اگر می‌خواهید خانه‌ای را طراحی کنید که چندین سال در آن زندگی کنید به کار بردن کف‌پوش سنگی و مستحکم گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. سنگ‌ها در مقایسه با مواد و مصالح دیگر مثل چوب که پس از گذشت زمان باید دوباره بازسازی و صیقل داده شوند، باگذشت زمان و سالیان مدید نیاز به نگهداری بسیار کمی دارند.

تأثیر مناسب کف‌پوش سنگی در انتقال گرما به فضا

اگر محل زندگی شما دارای آب و هوای سرد است، استفاده از یک منبع گرمایی زیر کف‌پوش بسیار مناسب و دل‌نشین خواهد بود چرا که سنگ گرما را نیز به‌خوبی منتقل خواهد نمود.

توانایی سرد شدن سریع کف‌پوش سنگی

اگر آب و هوای محیط زندگی شما سرد است و در زیر زمین هم منبع گرمایشی ندارید، استفاده از کف‌پوش‌های سنگی را برایتان توصیه نمی‌کنیم زیرا سطح زمین را سرد نگه داشته و باعث سرمای پاهایتان هنگام راه رفتن خواهد شد.

محکم بودن سنگ و آسیب زدن به فرد یا چیزی که روی آن می‌افتد

کودکان و افراد کهن‌سالی که استخوان بندی شکننده‌تری دارند در معرض افتادن بر روی زمین قرار دارند که این عامل هنگامی که کف‌پوش شما از جنس سنگ است خطرناک می‌باشد، زیرا احتمال آسیب و شکستگی دست و پای آن‌ها بالاست. زمانی که لوازم چینی و شیشه‌ای روی کف‌پوش سنگی می‌افتند، مطمئنا شکسته خواهند شد.

لغزندگی سنگفرش خیس

زمان خرید سنگ از فروشنده بخواهید بهترین نوع و روش کاربرد را برای شما توضیح دهد. اگر هم می‌خواهید برای حمام و یا هر فضای دیگری که تماس مستقیمی با آب دارد از کف‌پوش سنگی استفاده کنید حتماً بررسی‌های لازم را انجام داده و دقت کافی را داشته باشید.

گران بودن سنگ

از سنگ‌هایی استفاده نمایید که به‌صورت محلی استخراج می‌شوند، زیرا قیمت مناسب‌تری دارند. به‌علاوه هزینه حمل و نقل کف‌پوش سنگی نیز بسیار بالاست؛ اما این شرایط درباره سنگ‌های محلی نیز به همین شکل است و قیمت بالاتری دارند.

وزن بسیار زیاد سنگ‌ها

کف‌پوش سنگی نیاز به مهارت نصب زیادی دارد، زیرا یک لایه آن بسیار سنگین است. بررسی و ارزیابی نقاط منفی و مثبت سنگفرش قبل از خرید بسیار مهم است زیرا باید بدانید که آیا قادر به نصب آن خواهید بود یا نه؟

مطالب پیشنهادی » سنگ فرش باغ

1 دیدگاه دربارهٔ «مزایا و معایب انواع سنگ کف ساختمان در معماری داخلی منزل + عکس»

  1. به نظر من تا بوده کفپوش جنسش از سنگ بوده الان از سنگ هست اینده هم همینه
    سنگ طبیعی ترین بهترین زیباترین کفپوشیه که انسان به خودش دیده
    خیلی کفپوش خوبیه نظیر نداره
    موفق و پیروز باشین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *