مزایا و معایب سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از انواع سنگهای به کار رفته در ساختمان می باشد که در ایران نیز تولید می شود. در کشور معادن فراوانی وجود دارد که استخراج این سنگ در آن ها انجام می گیرد. پس از اینکه عمل استخراج انجام شد، به منظور فرآوری به کارخانه های مخصوص این کار ارسال می شوند.

قدرت چسبندگی سنگ تراورتن بسیار بالاست که همین مزیت باعث می شود بتوان از آن در ارتفاعات زیاد هم به عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده کرد. محبوبیت این سنگ به دلیل تنوع رنگی بسیار بالا، چسبندگی و همچنین زیبایی نقش و نگار روی آن است. به همین دلیل سنگ ساختمانی تراورتن را می توان در هر قسمت از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار داد.

علی رغم تمام مزایایی که ارائه شد، تنها نقصی که سنگ تراورتن دارد هزینه نسبتا بالای این سنگ است. به همین دلیل از این سنگ به صورت روتین در نمای ساختمانها استفاده می کنند تا علاوه بر قوام و استحکامی که دارد نمای ساختمان را زیبا جلو دهد. جالب است بدانید که این سنگ قابلیت سنگسابی بسیار بالایی دارد.

یکی دیگر از جاهایی که می توان از سنگ تراورتن استفاده نمود، قسمت های داخلی ساختمان مثل راه پله ها می باشد؛ که به دلیل ساب پذیری زیاد این سنگ است و استفاده از آن در قسمت های داخلی ساختمان، منزل شما را به مثابه پروژه های خارجی در می آورد.

مزیت دیگر این سنگ حمل و نقل آسان و نیز سرعت نصب بالای آن بر روی ساختمان می باشد. سنگ تراورتن انواع مختلفی دارد که شامل سنگ تراورتن آبگرم، سنگ تراورتن دره بخاری، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن آتشکوه، سنگ تراورتن آذرشهر، سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن کاشان و… می باشند.

این سنگ به دو حالت ۴۰ طول و اسلب در کارخانه های ایران فرآوری می شود. حالت ۴۰ طول سنگ تراورتن به منظور مصارف داخلی تهیه می شود. مهمترین کاربرد سنگ اسلب تراورتن برای فضاهای لوکس یا خاص می باشد که سایز های بزرگ یا خاص مورد نظر مدیران پروژه ها می باشد. این سنگ برای صادرات نیز فوق العاده مناسب است. قیمت سنگ تراورتن ارتباط مستقیمی با اندازه و سایز آن دارد.

به همان صورت که سنگ های خارجی به ایران وارد می شوند و بازار خود را کسب می کنند، سنگ های ایران نیز قابلیت صادرات داشته و به سمت کشورهای دیگر سرازیر می شوند.

مطالب پیشنهادی » انواع کف – سنگ کف

2 دیدگاه دربارهٔ «مزایا و معایب سنگ تراورتن»

  1. سنگ تراورتن خیلی خیلی سنگ خوبیه ها
    ولی خب من یه ذره با همین ساختارش که یه حالت نقطه نقطه یا متخلخل هست مشکل دارم
    نمیدونم چرا اینجوره
    به هر حال امیدوارم که هرجا که هستین موفق باشین در کارتون استاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *