معرفی پارکت چوبی به صورت مختصر و مفید + تصاویر

کلمه پارکت ریشه‌ای فرانسوی دارد که ظهور آن به اواسط تا اواخر دهه ۱۶۰۰ بر می‌گردد و در واقع پارکت چوبی نوعی کف‌پوش است. در این نوشتار می کوشیم که به صورت خلاصه، نکات مفید را درباره پارکت چوبی برای شما عزیزان علاقه مند به سنگسابی و نماشویی با طناب تشریح نماییم.

بیشتر افزایش جذابیت و زیبایی آن نیز به دلیل کاربرد گونه‌های متنوع چوب مثل گیلاس، لیمو، کاج بلوط، گردو و افرا بر می‌باشد، در نتیجه نصب پارکت نیازمند به نصاب‌های حرفه‌ای و افراد ماهری است که انجام آن را آموزش دیده‌اند. کف‌پوش پارکت غالباً به‌عنوان کف‌پوش موزاییک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و تأثیر دوچندانی بر دکوراسیون دارد.

معرفی پارکت چوبی
انواع پارکت چوبی

پارکت چوبی از انواع کف‌پوش محسوب می‌شود که از لایه‌های چوب یا بلوک‌های چوبی کوچک ساخته شده و طوری کنار همدیگر قرار می‌گیرند که یک الگوی منظم و هندسی را شکل می‌دهند. در ابتدا، کاشی‌های سرد با پارکت چوبی جایگزین شد، به گونه‌ای که تا به امروز به‌طور رایج استفاده شده است.

امروزه کف‌پوش پارکت چوبی قادر است هم از پارکت چوبی یک تکه یا مهندسی شده تولید شود، اگرچه در اصل از ۱۰۰% چوب یک قطعه‌ای ساخته می‌شود. همان‌طور که از نامش مشخص است، کف‌پوش پارکت چوبی یک قطعه‌ای از قطعه‌های طبیعی چوب ساخته می‌شود. از طرفی دیگر کف‌پوش پارکت مهندسی از لایه‌های گوناگون انواع چوب، با بخش فوقانی از جنس چوب مقاوم، ساخته می‌شود. این موضوع که شما کدام‌یک را انتخاب می‌کنید هیچ اهمیتی ندارد، زیرا در انتهای کار هر دو به یک حالت در می‌آیند.

معرفی پارکت چوبی
نمای داخلی با پارکت چوبی

معمولاً پارکت به‌طور منظم و هندسی، دارای اشکال مربع، مثلث، زاویه‌ای و لوزی شکل می‌باشد که به‌طور برجسته‌ای خصوصیات کف‌پوش پارکت چوبی سنتی را شکل می‌دهند. تم ستارگان و خورشید نیز در پارکت‌ها رایج هستند. در حقیقت این روزها، الگوی معماری مسلماً معمول‌ترین و متداول‌ترین الگوی علاقه‌مندان به پارکت چوبی محسوب می‌شود.

بدون شک، در ارتباط با نصب این کف‌پوش‌ها، نصب پارکت چوبی کار حرفه‌ای‌ها و افراد نصاب آموزش دیده می‌باشد. در زمان‌های نه چندان دور کف‌پوش پارکت چوبی توسط قیر داغ نصب می‌شد اما امروزه به‌وسیله چسب سرد که بسیار بادوام و مقاوم است نصب می‌شود. به‌واسطه تمیز کردن راحت کف‌پوش پارکت چوبی و چشم نواز و دلپذیر بودن آن، از این کف‌پوش بیشتر در راهروها و اتاق‌های خواب بکار می‌رود چون جانشین بسیار مناسبی برای کاشی است و بسیار گرم‌تر از آن می‌باشد.

نمایی از کف پارکت شده

کف‌پوش پارکت چوبی هم به‌مانند سایر کف پوش‌های چوبی، بایستی مرتباً توسط جارو و مرطوب کننده تمیز شود، اما استفاده از تی خیس توصیه نمی‌شود. جهت تکمیل تمیز کردن، نیاز به محلول مواد شوینده کف‌پوش پارکت چوبی وجود دارد، اما در صورت تمایل، فروشنده کف‌پوش می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین روش را در این رابطه برای شما توضیح دهد.

مطالب پیشنهادی » کف فرش باغ – انواع سنگ ساختمانی کف

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی پارکت چوبی به صورت مختصر و مفید + تصاویر»

  1. پارکت واقعا زیبا است …
    واقعا یکی از بهترین انتخاب هایی هست که ادم میتونه داشته باشه ایول دارین واقعا

  2. پارکت چوبی یکی از زیباترین، باکلاس ترین، شیک ترین و دیدنی ترین کفپوش هاییه که هرکسی میتونه استفاده کنه
    واقعا به نظرم این کفپوش معرکه است و معجزه می کنه
    خیلی خیلی زیبا شد ساختمان ما بعد از پارکت کف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *