همه چیز درباره کف‌پوش مقرون به‌صرفه‌ی بامبو + تصاویر

این نوع کف‌پوش علاوه بر ظرافت و زیبایی که دارد بسیار بادوام و مستحکم است و از انعطاف پذیری زیادی برخوردار می‌باشد. کف‌پوش‌هایی که از چوب بامبو تولید می‌شوند از تنوع رنگ خاصی برخوردار بوده که از قهوه‌ای عسلی گرفته تا قهوه‌ای مایل به زرد را در بر می‌گیرند و بر همین اساس دسته بندی می‌شوند. کف‌پوش‌های بامبو دارای رنگ روشنی بوده و در صورتی که تابش مستقیم نور خورشید روی آن‌ها وجود داشته باشد رنگ آن‌ها روشن‌تر از قبل هم می‌شود. ظاهر کف‌پوش بامبو مانند چوب است که از جنبه اقتصادی در قیاس با انواع دیگر کفپوشهای چوبی مقرون به‌صرفه‌تر و کم هزینه‌تر می‌باشد. در این مقاله می کوشیم که نکاتی راجع به این کفپوش اقتصادی را برای شما عزیزان علاقه مند به سنگسابی و نماشویی ساختمان با داربست تشریح نماییم.

اگر چه این‌گونه به نظر می‌آید که سطح این کف‌پوش‌ها سستی و ظرافت خاصی دارد ولی بسیار مستحکم و بادوام بوده و به دلیل اینکه دارای بافت طبیعی می‌باشند برای استفاده در مکان‌های پر تردد مناسب می‌باشند و بعد از مدت زمانی بسیار طولانی فرسوده شده و آسیب می‌بینند. چوب بامبو از جمله مصالح برگشت پذیر به شمار می‌آید و این مواد طبیعی سازگاری و مطابقت فراوانی با محیط زیست دارند.

چوب بامبو در قیاس با سایر چوب‌ها در مقابل نم و رطوبت مقاومت کمتری دارا می‌باشند، بنابراین استفاده از این نوع کف‌پوش در محیط‌های مرطوب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

انواع مختلف کف‌پوش بامبو

کف‌پوش‌های بامبو به شکل تخته‌هایی هستند که با رگه‌ها و خطوط افقی یا عمودی در یک رویه و پوشش تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کف‌پوش‌هایی که از رگه‌های افقی برخوردار می‌باشند دارای جذابیت و زیبایی خاصی می‌باشند و نیز این نوع کف‌پوش عموماً جهت فضاهای کوچک مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد دارند. ولی آن دسته از کف‌پوش‌هایی که از رگه‌ها و خطوط عمودی برخوردار هستند بیشتر برای فضاهایی که طول آن‌ها زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نگهداری و مراقبت از کف‌پوش بامبو

کف‌پوش بامبو در صورت نشستن گرد و غبار بایستی توسط جاروبرقی یا یک دستمال مرطوب تمیز شود. عمر مفید و مناسب کف‌پوش بامبو به‌وسیله حفظ نظافت و نگهداری به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، ذرات گرد و غباری که روی کف‌پوش می‌نشیند خط و خش روی سطح چوب ایجاد می‌نماید. اگر چوب بامبو در مکان‌هایی که آب و رطوبت زیاد وجود دارد قرار داشته باشد باد کرده و ظاهر خود را از دست می‌دهد در نتیجه از خیس کردن کف‌پوش بامبو بایستی ممانعت شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره کف‌پوش مقرون به‌صرفه‌ی بامبو + تصاویر»

  1. امروز اسم این کفپوش رو شنیدم
    خیلی جالب بود برام کفپوش بامبو
    تو نت هم دیدم مدل هاشو این عکسایی هم که گذاشتین خیلی قشنگه
    جالبه که تا حالا نشنیده بودم

  2. احسنت
    ما یکی از فامیلامون از این کفپوش استفاده می کنه واقعا عالی و مقرون به صرفه است
    احسنت بر شما دمتون گرم خیلی خیلی خیلی خوب و زیبا بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *