فواید کفسابی پا

فواید کفسابی پا
21 آبان 1402
930 بازدید

کف سابی پا: عمدتا انجام کف سابی پا به کسانی توصیه می شود که کف پای خشک و پاشنه‌ های ترک خورده دارند .  به منظور آن که افراد پا هایی زیبا ، نرم و تمیز داشته باشند ،  پیشنهاد می گردد که کف سابی پا را امتحان کنند . کفسابی پا از جمله روش […]

کف سابی پا: عمدتا انجام کف سابی پا به کسانی توصیه می شود که کف پای خشک و پاشنه‌ های ترک خورده دارند .  به منظور آن که افراد پا هایی زیبا ، نرم و تمیز داشته باشند ،  پیشنهاد می گردد که کف سابی پا را امتحان کنند .

کفسابی پا از جمله روش های عالی جهت از بین بردن پوست ‌های مرده و بخش ‌های سفت شده و خشن کف پا می باشد .  از آنجایی که کف پای ترک خورده و خشک اصلا زیبا نبوده و آلودگی های بیشتری را به خود جذب می کند ، از این حیث احتمال زخم شدن و باز شدن ترک‌ های پا بیشتر وجود دارد .  روش ‌های متعددی وجود دارد که توسط آن می‌ توان از شر ترک ‌های پاشنه پا و خشکی کف پا خلاص شد . یکی از بهترین راه‌ حل‌ ها ، کف سابی پا است .

فواید کفسابی پا

فواید کفسابی پا

باید از رنده یا سوهان ‌های مخصوص کف پا جهت کف سابی پا استفاده نمود و این مراحل را دنبال کرد :

مرحله اول ) آماده سازی سوهان یا رنده پا :

ابتدا باید سوهان و رنده‌ مناسبی را انتخاب نمود .  در بازار انواع سوهان ، رنده و سنگ پاهای برقی وجود دارد . رایج ‌ترین آنها سوهان‌ هایی می باشد که دارای دسته چوبی یا پلاستیکی بوده و تیغه آن دو طرفه است .

سنگ پا نیز می تواند به شکل شیشه ‌ای ،  فلزی یا برقی باشد .  باید تعیین شود که کار با کدام یک راحت‌ تراست و از کدام وسیله بهتر می‌ توان استفاده کرد .

اکثر « سوهان ‌های پا » موجود در بازار دارای تیغه دو طرفه هستند یعنی یک طرف آن ناهموارتر و زبرتر است .  در ابتدا لازم است از سمتی که زبرتر است استفاده نمود و بعدا از طرف نرم ‌تر استفاده کرد .

کفسابی پا

کفسابی پا

یکی از جالب ترین و بهترین راه ها برای از بین بردن پینه ها و ترک های پا نیز «سنگ پاهای برقی» هستند. سنگ پای برقی راحتی و سرعت بیشتری در استفاده دارد و خیلی راحت تر پا را نرم خواهد نمود.

« سنگ پای شیشه ‌ای » که اغلب برای از بین بردن پوست‌ های مرده کف پا استفاده می ‌شوند  هم دارای مزایای زیادی هستند .  از جمله اینکه آنها به راحتی تمیز می‌ شوند و به آسانی می ‌توان آنها را در آب جوش قرار داد تا کاملا تمیز و ضدعفونی شوند . باید توجه شود  مدل ‌هایی خریداری شوند که مقاوم ‌تر هستند و زود نمی ‌شکنند .

شایان توجه است باید روش‌ های جایگزین کفسابی پا را نیز امتحان کرد .  چنانچه سوهان پا برای شرایط فعلی پاهای افراد ،  بیش از حد زبر و خشن است و فرد آنقدرها پوست مرده در کف پاهایش ندارد ،  می ‌توان روش‌ های دیگر را انتخاب نمود .

خواص کف سابی پا

خواص کف سابی پا

به عنوان نمونه فرد می تواند از « اسکراب مخصوص کف پا » استفاده کند .  این اسکراب‌ ها را می توان از فروشگاه ‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمود .  این اسکراب ها برای زمانی هایی که پوست مرده‌ اندکی در پاها وجود دارند ،  بسیار مناسب هستند .  چنانچه پینه ‌های بزرگی وجود دارد و کف پا به شدت زبر و خشن شده است ،  لازم است از سوهان استفاده شود .

استفاده از « سنگ پای سنتی » ، یکی دیگر از روش ‌های ملایم ‌تر جهت از بین بردن پوست ‌های مرده کف پا می باشد .  برای کسانی که ممکن است ترک‌ های شدیدی در پا داشته باشند ،  استفاده از این سنگ پاهای سنتی مناسب تر است .

مرحله دوم ) تهیه مواد و روغن های مورد نیاز :

در ابتدا لازم است یک ظرف به اندازه‌ ای که پاها درون آن جا شود تهیه نموده و آن را از آب گرمی که پاها را نسوزاند و ولرم هم نباشد پر نمود .

کف سابی پا

کف سابی پا

به آب درون ظرف می توان انواع روغن ،  ویتامین ،  صابون معمولی یا معطر ،  نمک و یا حتی روغن‌ های معطر اضافه نمود .  از ویتامین‌ ها ، روغن ‌ها و شوینده ‌های حاوی ویتامین‌های A و E نمک اپسوم (  درمانی برای پوست ‌های ترک خورده و پاشنه‌ های دردناک ) نیز می توان بهره گرفت .

از جمله روغن ‌هایی که پوست‌ را نرم می کند می توان به روغن زیتون ،  روغن ‌های معطری همچون روغن اسطوخودوس یا بابونه  اشاره نمود .

مرحله سوم ) کف سابی پا :

در این بخش لازم است پاها در آب قرار گیرد تا خیس شود .  حداقل ۵ دقیقه زمان مورد نیاز است که پاها در آب و روغن‌ های نرم ‌کننده باقی بماند .  در کل می توان که ایده ‌آل ‌ترین حالت ،  سپری کردن ۱۵ دقیقه است تا پوست پاها حسابی نرم شود .

بسیار ضروری است  قبل از استفاده از سوهان پا ،  پوست پاها کاملا نرم شوند .  زیرا سوهان زدن به پا های خیلی خشک و ترک خورده ،  می تواند منجر به خونریزی شود .

بعد از سپری شدن این مدت ،  باید پاهای خود را توسط حوله خشک نمود .  گفتنی است پوست پا باید به اندازه‌ ای خشک شود که بتوان از سوهان استفاده کرد ولی نباید رطوبت آن کاملا از دست رود و پوست‌ دوباره خشن شود .

فواید پدیکور و کفسابی پا

فواید پدیکور و کفسابی پا

حال بایستی کلیه سطح پا را لمس نموده تا مناطق خشک و ترک خورده به سادگی شناسایی گردند. حتما در این مرحله قسمت هایی از پا که دچار آسیب می شوند را به دقت مشخص نمایید. از لحاظ موقعیت نیز می توان گفت که بیشتر بالای انگشتان، پاشنه پا و کناره های کف پا جزء مناطقی هستند که بایستی بیش از سایر قسمت ها خشک و زبر گردند.

پس از آنکه نواحی سفت و آسیب دیده مشخص شدند می ‌توان کفسابی پا را شروع نمود . برای شروع این مرحله باید از سوهان پا استفاده کرد .  لازم است پای خود را بلند نموده و روی زانوی مخالف قرار داد .  گفتنی است پا باید در حالتی قرار گیرد که بتوان به راحتی از سوهان استفاده کرد .

استفاده از سوهان اینگونه است که همیشه باید تیغه آن را به طرف پایین حرکت داد و بر روی بخش‌ های سفت شده پوست کشید .  تا زمانی که پوست نرم شود باید این کار را ادامه داد .

لازم به ذکر است فقط در صورتی از سوهان استفاده شود که بخش‌هایی از کف پا بسیار سخت شده است و پوست‌ های مرده فراوانی دارد .  هرگز نباید بر روی قسمت ‌های نرم و بدون مشکل پا سوهان کشید . بعد از اتمام کف سابی یک پا ،  می توان کفسابی پای دیگر را آغاز نمود .

در مرحله بعد باید از سنگ پا استفاده کرد .  سنگ پا نوعی سنگ‌ آتش ‌فشانی است به عنوان لایه‌ بردار می ‌توان از آن استفاده کرد .  از سنگ پا بعد از استفاده از سوهان پا و برای از بین بردن پوست‌ های مرده باقی مانده ،  می ‌توان بهره گرفت . می‌ توان جهت استفاده بهتر از سنگ پا ،  قبل از آن مقداری لوسیون یا روغن به کف پای خود زد تا سنگ پا راحت ‌تر بر روی پا حرکت کند . کل کف پای را می توان با حرکت‌ های چرخشی ، لایه‌ برداری کرد .

مزایای کفسابی پا

مزایای کفسابی پا

خوب است بدانید سنگ پا زدن به آرامی انجام گیرد و چنانچه پوست‌ پا حساس است از سنگ پا استفاده نشود . مراحل ذکر شده باید برای پای دیگر نیز تکرار شود .

مرحله چهارم ) بررسی پا و اتمام کف سابی :

در این مرحله لازم است کف پاها به دقت بررسی شوند تا کاملا همه قسمت ‌های آن پوستی نرم داشته باشند .  می توان برای بخش‌هایی از پوست که نیاز به سوهان دوباره دارد ،  سوهان کشید یا از سنگ پا استفاده کرد . حائز اهمیت است که در سوهان زدن پا نباید افراط کرد ، زیرا استفاده بیش از حد از سوهان پا باعث ایجاد قرمزی و التهاب و حتی بریدگی در کف پا خواهد شد .

آموزش کف سابی پا

آموزش کف سابی پا

مرحله پنجم ) آب رسانی و ماساژ پاها :

در پایان این مرحله باید پاهای خود را مرطوب و آب ‌رسانی نمود .  بدین منظور می‌ توان از کرم‌ ها یا لوسیون‌ های مرطوب‌ کننده مخصوص پا استفاده کرد .  بیشتر باید به قسمت‌ هایی از کف پا کرم زده شود که سوهان کشیده شده است .  به جای کرم می ‌توان از انواع روغن ‌های معطر یا لوسیون نیز استفاده نمود . بهتر است با این مواد باید پاهای خود را ماساژ داد .  از فواید ماساژ پاها می توان گفت که باعث گردش خون بیشتر در پاها می شود ،  باعث می گردد که عضلات استراحت کنند و درد کاهش یابد  .  تقریبا یک دقیقه نیاز است که هر کدام از پاها ماساژ داده شود .