انواع کفپوش ساختمان, نام و تصویر کف پوش کف ساختمان به صورت کامل

همان گونه که می دانید، در هر نوع ساختمان، بسته به نوع کاربری، سلیقه، نوع زمین و محل استفاده از کف (آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حیاط، اتق و …) نوعی از کف مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوشتار به انواع کفپوش ساختمان به همراه نام و تصویر آن ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید:

پوشش کف ساختمان در حقیقت به گونه ای انتخاب می شود که بتواند خواسته ها و نیازهایی که از آن محیط انتظار می رود را به نحو احسن برآورده سازد. به طور کلی می توان گفت برخی از مهم ترین عواملی که در انتخاب پوشش کف موثر هستند، عبارتند از:

  • مقاومت در برابر آتش سوزی و موارد شیمیایی
  • نوع زیرسازی
  • نمای مناسب
  • ایمنیو راحتی در حرکت (بدون سر خوردن)
  • سلیقه شخصی
  • هزینه ساخت و نگهداری

به عنوان اولین و شاید مهم ترین نکته باید این حقیقت را پذیرفت که هیچ پوشش کفی وجود ندارد که تمامی ویژگی ها و خواسته های مورد نظر را تامین نماید. با این حال بسته به شرایط می توان از برخی پوشش ها که به طور نسبی برطرف کننده خواسته های مورد نظر باشند، استفاده نمود. پس پوششی که در ساختمان استفاده میشود کاملا بسته به انتخاب سازنده است.

در این نوشتار می کوشیم که حتی الامکان انواع پوشش های استفاده شده برای کف(انواع کف سازی) به همراه مزایا و معایب آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. پس اگر به دنبال نوعی کفپوش هستید که هم زیبا و هم بادوام و اقتصادی باشد، در ادامه با انواع كف پوش با ما همراه باشید:

۱- موزاییک: یکی از انواع کفپوش ساختمان

موزاییک یکی از انواع کفپوش ساختمان
موزاییک یکی از انواع کفپوش ساختمان

یکی از مهم ترین کفپوش های ساختمان، موزاییک بوده که همه آن را می شناسند. موزاییک درواقع از تراکم و قالب زدن ملاتی شامل مصالح سنگی و سیمان به وجود می آید. غالبا موزاییک ها از لحاظ ظاهری به شکل چهارگوش ساخته شده و در انواع سنگ دار، شیاردار، پلاکی و شسته تولید می شوند.

۲- سرامیک: یکی از زیباترین انواع کفپوش ها

نام سرامیک را به عنوان نام پوششی که در ساختمان استفاده میشود به خاطر بسپارید.
نام سرامیک را به عنوان نام پوششی که در ساختمان استفاده میشود به خاطر بسپارید.

سرامیک در حقیقت فرآورده ای متشکل از دانه های ظریف بلورین و متخلخل بوده و معمولا در حرارت های بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد پخته می گردد. سرامیک در انواع لعاب دار و بدون لعاب تولید می شود.

۳- سنگ یکی از مهم ترین انواع کفپوش

سنگ یکی از مهم ترین انواع کفپوش
سنگ یکی از مهم ترین انواع کفپوش

در واقع سنگ از جمله مصالح ساختمانی طبیعی بوده که از کانی های مختلفی تشکیل شده است. سنگ یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که به اشکال گوناگون در اجزای مختلف ساختمان از کف سازی و پی سازی گرفته تا نماسازی و سنگ پله مورد استفاده قرار می گیرد. بر روی این نوع کف پس از مدتی سنگسابی اجرا می گردد.

۴- پارکت، نوعی پوشش برای کف ساختمان

پارکت نوعی پوشش برای کف ساختمان به شمار می آید.
پارکت نوعی پوشش برای کف ساختمان به شمار می آید.

پارکت یا فرش چوبی، نوعی کفپوش چوبی است که به جهت فرش کردن کف از آن استفاده می شود. این نوع کفپوش دارای خصوصیاتی از جمله مقاومت در برابر سایش و زیبایی های خاص بوده و به دلیل همین زیبایی خاص خود، طرفداران فراوانی دارد.

۵- کف پوش های بامبو، از جمله انواع کف پوش

کفپوش های بامبو از محبوبیت فراوانی به عنوان یکی از انواع کف پوش برخوردارند.
کفپوش های بامبو از محبوبیت فراوانی به عنوان یکی از انواع کف پوش برخوردارند.

کفپوش های بابمو درواقع یکی از انواع کفپوش های چوبی بوده که از جنس نی هستند. این کفپوش ها دارای استحکام فوق العاده و همچنین زیبایی چشمگیری می باشند. از این کفپوش ها در فضاهای داخلی منازل مسکونی، شرکت های خصوصصی و … استفاده می شود.

۶- کفپوش های PVC

امروزه کفپوش های پی وی سی از بهترین مصالح کف سازی به شمار می آیند.
امروزه کفپوش های پی وی سی از بهترین مصالح کف سازی به شمار می آیند.

از مهم ترین خصوصیات این نوع کفپوش ساختمانی می توان به ضد آب بودن آن و راحتی راه رفتن با پای برهنه روی آن اشاره نمود. هم چنین از این نوع کفپوش ها در آشپزخانه منازل مسکونی استفاده می گردد.

۷- لینولیوم: از بهترین کف پوش ساختمان

اگر به دنبال مصالح مقاوم برای کف ساختمان هستید، به لینولیوم فکر کنید.
اگر به دنبال مصالح مقاوم برای کف ساختمان هستید، به لینولیوم فکر کنید.

این نوع کفپوش، در حقیقت نوعی از کفپوش ساختمانی است که از چوب پنبه ساخته می شود. برای چسباندن لینولیوم معمولا از روغن برزک استفاده می گردد.

۸- گرانولیت: یکی از بهترین کفپوش ساختمان

گرانولیت یکی از انواع کف پوش
گرانولیت یکی از انواع کف پوش

گرانولیت، مخلوطی اس ماسه و سیمان و نیز سنگریزه های گرانیتی است که پس از آماده کردن ملات، آن را روی کف ریخته و با استفاده از ماله صاف و صیقلی می نمایند.

۹- آرملات یکی از محبوب ترین انواع کف

آرملات نوعی پوشش برای کف ساختمان است.
آرملات نوعی پوشش برای کف ساختمان است.

آرملات محصولی است که از کانی های معدنی سخت و سرباره های صنعتی که طی مراحل دقیق و کنترل شده و بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه می گردد. آرملات به عنوان یکی از بهترین مصالح برای پوشش کف شناخته می شود.

مطالب پیشنهادی » انواع سنگ سفید

نماشویی ساختمان

3 دیدگاه دربارهٔ «انواع کفپوش ساختمان, نام و تصویر کف پوش کف ساختمان به صورت کامل»

  1. ایول
    خیلی خیلی خوب بود
    من نمیدونم چرا تو اینترنت نمیان دقیق با عکس و مشخصات مثل شما همه چیز رو بزارن کنار هم تا ما انتخاب کنیم…
    همه فقط یه چیز رو ارائه میدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *