چگونه اثر جرمگیر را از روی شیرالات پاک کنیم

چگونه اثر جرمگیر را از روی شیرالات پاک کنیم
16 اسفند 1402
3707 بازدید

علی رغم تصور بسیاری، تمیز کردن شیرآلات خانگی و یا برق انداختن شیرآلات چندان کار اسانی نیست اما با چند روش می‌توانید این عمل را انجام دهید. همان گونه که می دانید، تمیز بودن و براق شدن شیرالات نقش بسزایی در جلوه‌ی زیبای نمای داخلی خانه دارد. رعایت نکاتی ساده که در زیر آمده است می‌تواند […]

علی رغم تصور بسیاری، تمیز کردن شیرآلات خانگی و یا برق انداختن شیرآلات چندان کار اسانی نیست اما با چند روش می‌توانید این عمل را انجام دهید. همان گونه که می دانید، تمیز بودن و براق شدن شیرالات نقش بسزایی در جلوه‌ی زیبای نمای داخلی خانه دارد. رعایت نکاتی ساده که در زیر آمده است می‌تواند شما را در مسیر جرم گیری شیرآلات یاری کند. در پایان نیز راهکاری را برای ریختن جرم گیر روی شیرالات استیل که مشکلی است که به وفور مشاهده می گردد، خواهیم گفت:

چگونه اثر جرمگیر را از روی شیرالات پاک کنیم

چگونه اثر جرمگیر را از روی شیرالات پاک کنیم

حتماً لکه‌های سفید روی شیرها را دیده‌اید که منظره‌ای نامناسبی را ایجاد می‌کند. غالب این لکه‌ها در نتیجه‌ی رسوب مواد معدنی موجود در آب بوده که بر روی سطح لوله و شیرالات نمایان می‌شود. به عنوان اولین نکته توجه کنید که در این موارد به هیچ عنوان نباید از پاک کننده‌های اسیدی و شیمیایی مثل وایتکس و نمک و سیم ظرفشویی استفاده نمایید. چرا که این امر موجب از بین رفتن پوشش نیکل شیرالات می‌شود.

سیاه شدن شیرآلات با جوهر نمک

سیاه شدن شیرآلات با جوهر نمک

در مقابل محلول آب و صابون به همراه اسکاج نرم بهترین ترکیب برای شستشوی شیرآلات می‌باشد؛ زیرا خط و خطوطی روی آن باقی نمی‌گذارد. هم چنین اگر می‌خواهید از جرم گرفتن شیرالات منزلتان پیشگیری کنید در پایان روز آنها را بشویید و سپس با حوله‌ای نرم آن را خشک کنید.

استفاده از «سرکه سفید و آب» نیز می تواند خیلی کمک کند. این ترکیب حتی قادر است که رسوبات روی شیرها را نیز از بین ببرد. توه داشته باشید که استفاده زیاد و مداوم از سرکه روی شیرآلات سبب تغییر رنگ آن ها خواهد شد. (مخصوصا اگر شیرآلات به رنگ برنجی باشند.) با این حال اگر شیرآلات منزل شما معمولی و بی رنگ است، با خیال راحت از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید!

از بین بردن اثر جرم گیر از روی شیرآلات

از بین بردن اثر جرم گیر از روی شیرآلات

در صورتی که قصد دارید از جوهر نمک به منظور تمیز کردن دستشویی خود استفاده کنید پیش از ریختن آن بر روی لوله‌ها و شیرها باید آنها را با پلاستیک بپوشانید چون واکنش آن با شیرالات موجب از بین رفتن رنگ آن می‌شود. اگر می‌خواهید سرویس بهداشتی را با جوهر نمک تمیز کنید و برق بیاندازید، باید جوهر نمک را روی سطح بریزید و از محل خارج شده و به هیچ عنوان در را نبندید زیرا گاز و دود حاصل از ترکیب آن با آب باعث از بین رفتن رنگ شیرالات می‌شود.

در مجموع توصیه می کنیم که از سفیدکننده ها و جوهرنمک شدیدا اجتناب ورزیده و سعی کنید که حتی بخارات آن ها هم با شیرها در تماس نباشد. چرا که در درازمدت سبب سیاه شدن شیرآلات خواهد شد.

نکته خیلی مهم: سیاه شدن شیرآلات با جرم گیر ! مشکلی که بسیار مشاهده می شود

از مشکلاتی که بارها اتفاق افتاده است، سیاه شدن شیرآلات با جرم گیر و ریختن جرم گیر روی شیرالات استیل است. بسیاری به علت بی اطلاعی از نحوه کار با جرمگیر، آن را روی شیرآلات ریخته و این سبب سیاهی و تیرگی شیرآلات می شود. به عنوان نکته نخست توجه داشته باشید که این امر بسیار طبیعی است! افراد زیادی هستند که مثل شما به علت استفاده از جرمگیر، شیرآلاتشان سیاه شده است. اما نگران نباشید! برای تمیز کردن استیل سیاه شده و از بین بردن سیاهی شیرآلات کافی است که مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید:

ابتدا شیرآلات را با آب داغ بشویید تا اگر ماده خارجی روی آن هست از بین برود. سپس یک حوله نرم و تمیز و یا حوله کاغذی برداشته و سطح آن را به صورت کامل به سرکه سفید آغشته نمایید. سپس آن را به دور شیرآلات پیچیده و چند دقیقه صبر کنید. (حدود 5 تا 10 دقیقه)

در انتها می توانید با همان حوله شیرآلات را پاک کرده و شیرآلات شما مثل روز اول خواهد شد.

هم چنین لیموترش نیز یکی از گزینه های بسیار عالی برای تمیز کردن شیرآلات و از بین بردن سیاهی شیرآلات به شمار می رود. (تاکید می کنیم که حتما از خود لیمو استفاده کنید نه آبلیمو! چرا که اغلب آب لیموها متاسفانه اصلا از لیمو تهیه نمی شود و بسیاری از آن ها ناخالصی بسیار زیادی دارند!) برای این منظور یک لیمو تازه را با چاقو نصف کرده و مطابق شکل زیر روی شیرآلات بکشید:

لکه جرم گیر روی شیرآلات

لکه جرم گیر روی شیرآلات

نکته: عزیزان بسیاری از ما درخواست کرده بودند تا نکاتی را راجع به آبکاری شیرآلات در منزل بیان کنیم. با آموزش فوق شیرآلات شما به صورت کامل تمیز شده و در نتیجه هیچ گونه نیازی به مواردی مثل آبکاری شیرآلات در منزل احساس نخواهد شد.