توصیه هایی برای داشتن اتاق خوابی بی نظیر و رویایی

آیا شما هم جزو افرادی هستید که از شکل و شمایل اتاق خوابتات خوشتان نمی‌آید و دوست دارید صاحب یک اتاق خواب شیک و رؤیایی باشید؟! ما به شما کمک می‌کنیم تا اتاق خواب دوست داشتنی خودتان را داشته باشید. فقط انتخاب کنید دوست دارید اتاق خوابتان چگونه باشد روشن یا تاریک؟ دوست دارید اتاق خوابتان خلوت و ساکت باشد یا پر از گرما و حرارت؟

ما به شما کمک می‌کنیم تا بدانید دقیقاً دنبال چه چیزی هستید؟ و چه اتاق خوابی با چه ویژگی‌هایی میل شما را بر می‌انگیزد؟ در اتاق خواب‌های روشن می‌توانید حس و حال یک نسیم صبحگاهی رو کاملاً استشمام کنید. در چنین اتاق‌هایی آرامش و آسایش سرتاسر ودجدتان را پر خواهد کرد. وقتی قدم در چنین اتاق خواب‌هایی می‌گذارید مثل یک پرنده سبکبال در آسمان‌ها خواهید بود. قالی یا قالیچه پرزدار و راحت اتاق شما را حس پا گذاشتن در ابرها خواهد برد.

زمانی که در اتاق خواب اسباب و اثاثیه آن رنگی متفاوت از رنگ و لعاب دیوارها داشته باشند اتاق از حالت بی روحی خارج می‌شود. اگر دقت کرده باشید تخت خواب امروزی به شکلی طراحی شده‌اند که دارای خط‌های مستقیم هستند و تقریباً حالت یک جعبه را دارند به دلیل همین طراحی‌هاست که اکثراً فضای اتاق خواب‌های امروزی کمی کسل کننده به نظر می‌رسد. پس همواره این موضوع را در نظر داشته باشید. برای حل این مساله پیشنهاد می‌کنیم در اتقا خوابتان تا جایی که امکان دارد از مبلمان های قدیمی در فضای اتاق خوابتان استفاده کنید.

برای روشن یا پر نور کردن اتاق خوابتان استفاده از یک منظره طبیعی می‌تواند مفید واقع شود. استفاده زیاد از رنگ سفید خالی در چیدمان اتاق خواب جذابیت آن را کاهش خواهد داد. کف پوش‌های چوبی را نیز از یاد نبرید. با این کار اتاق خواب از حالت کسالت آور رها می‌شود و روح زندگی در سراسر اتاق پر می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که رنگ سفید را در اتاق خواب ترجیح می‌دهید با استفاده از کف پوش‌های چوبی یا رنگی می‌توانید از سادگی محض رها شوید. از رنگ‌های آبی یا سایه‌هایی از آن نیز در چیدمان اتاق غافل نشوید. همچنین برای پراکندن مقداری گرمی در اتاق خوابتان می‌توانید از قالیچه‌هایی با رنگ‌های گرم استفاده کنید.

اکنون به سراغ آن دسته از دوستانی می‌رویم که برای داشتن اتاق خواب رؤیایی خود نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند. اتاق خوابی که حالتی ما بین روشنی و تاریکی برقرار کند شاید بهترین گزینه برای این افراد باشد. کف پوش‌های تیره یا استفاده از رو تختی‌هایی به رنگ تیره می‌توان هارمونی تاریکی و روشنایی ایجاد کدر. همچنین ایده تیره کردن یکی از دیوارهای اتاق خواب نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. می‌توانید از کف پوش‌ها یا رنگ‌هایی که نور را از خود منعکس می‌کنند نیز استتفاده کنید و با این روش‌ها اتاق خواب را از حالت خلسه در آورید.

وقتی اتاق خواب شما در جایی قرار گرفته که نور کمی در آن جریان دارد پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ‌های روشن و تیره به تناسب در چیدمان اتاق می‌باشد. به این روش شما می‌توانید بیشترین میزان کنتراست را ایجاد کنید.

اکنون به سراغ‌های اتاق‌های با رنگ تیره یا تاریک می‌رویم. اینچنین اتاق‌هایی به دلیل فضای سنگین و تاریکی که در آن‌ها به کار رفته است می‌تواند مکانی آرام را برای خواب ایجاد کنند. به هنگام طراحی اتاق خوابتان بهترین سوالی که می‌توانید از خود بکنید این است که از این اتاق چه زمانی بیشتر استفاده خواهید کرد. اگر جزو کسانی هستید که در روز هم از آن استقاده می‌کنید بهتر است چیدمان خود را به سمت رنگ‌های روشن ببرید. اما اگر فقط در شب از آن استفاده خواهدی کرد اتاق‌های با رنگ تیره گزینه مناسب‌تری است.

یادتان باشد در اتاق‌هایی با چیدمان تاریک بهتر است از وسایل براق در طراحی آن استفاده کنید تا در طول روز اتاقتان از حالت خوفناک خارج شود. کف پوش‌های براق و آینه یا صندلی‌های چوبی و براق یا فلزی می‌تواند انتخاب خوبی برای این حالت باشد. اگر قصد دارید شب‌ها در اتاق خواب تاریکتان به مطالعه بپردازید بهتر است نور دهی را در این اتاق از یاد نبرید. اگر در اتاق خوابتان پنجره‌ای دارید که نور از آن وارد اتاق می‌شود از این مزیت بهترین استفاده را کنید. پنجره می‌تواند جلوه‌های زیبایی روی دکوراسیون تیره ایجاد کند.

مطالب پیشنهادی » بهترين روش تميز كردن پاركت – مراحل اجرای کف سازی

خدمات کفسابی: بهترین سنگسابی را از ما بخواهید.

2 دیدگاه دربارهٔ «توصیه هایی برای داشتن اتاق خوابی بی نظیر و رویایی»

  1. خیلی مطلب خوبی بود
    واقعا بهترین شیوه برا چیدن اتاق خواب همینه احسنت و افرین بر شما امیدوارم که موفق و پیروز باشین
    متاسفانه خیلی ها علی رغم اهمیت این موضوع بهش توجه نمی کنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *