بهترین مدل ها و ایده های برای اجرای کف گرانیتی ساختمان

سنگ گرانیت، از جمله زیباترین سنگ های ساختمانی است که در انواع ساختمان ها کاربرد دارد. این سنگ استحکام و سختی زیادی دارد و از بدو تاریخ بشر، در آثار باستانی متعدد استفاده شده است. به دلیل سختی زیاد این سنگ و مقاومت آن در برابر سایش، این سنگ بسیار بادوام بوده و بالتبع هزینه کفسابی سنگ گرانیت، از سایر سنگ ها به مراتب بیش تر است. جالب این جاست که علی رغم استفاده زیاد و متداول بودن آن در ساختمان های گوناگون، این سنگ به اشکال کاملا مختلفی در هر ساختمان به کار رفته و ظاهر و شکل خاص و مشخصی ندارد. در این نوشتار می خواهیم انواع مدل ها و ایده های زیبا و گوناگونی که می توان برای یک کف گرانیتی استفاده کرد را برشماریم. پس با ما همراه باشید:

۱- استفاده از سنگ گرانیت در آشپزخانه به صورت هماهنگ

استفاده از سنگ گرانیت در آشپزخانه به صورت هماهنگ

یکی از بهترین ایده ها، این است که شما در آشپزخانه خود همانند تصویر بالا تماما از این سنگ استفاده کنید. شما حتی نبایستی اجازه دهید که رنگ سقف سفید کامل باشد و از رنگ سنگ کف فاصله بگیرد. بدون شک هماهنگی و یکی بودن همه این رنگ ها، ابهتی فوق العاده به آشپزخانه شما خواهد بخشید. (همانند تصویر بالا)

۲- استفاده از سنگ گرانیت هماهنگ با کاشی آشپزخانه و ایده آشپزخانه شلوغ

2

اگر شما بخواهید که آشپزخانه های قدیمی را با امروزی مقایسه نمایید، درخواهید یافت که آشپزخانه های قدیمی، در مجموع حالتی شلوغ تر نسبت به امروزی ها دارند. در مجموع آن نظم و ترتیبی که در آشپزخانه های لوکس و مدرن امروزی می بینیم، هرگز در آشپزخانه های قدیم دیده نمی شد. با این حال یک ایده بسیار زیبا برای آشپزخانه های امروزی، استفاده از شلوغی به صورت عمدی است! (آن را با بی نظمی اشتباه نگیرید!)

شما در این حالت می بایست عمدا از عنصر شلوغ بودن برای آشپزخانه خود استفاده کرده و وسایل زیادی در آشپزخانه بچینید. این شلوغ بودن و استفاده از کف گرانیتی به صورت کاملا هماهنگ با کاشی آشپزخانه، یک ایده فوق العاده بری آشپزخانه شما خواهد بود. (همانند شکل بالا)

۳- حمام تمام گرانیت در ترکیب با چوب

حمام تمام گرانیت در ترکیب با چوب

از بهترین ایده ها برای خانه های مجلل استفاده از سنگ گرانیت در تمام فضای حمام است. اگرچه هزینه در این حالت کمی بالا خواهد رفت، اما شک نکنید که به شیک شدن آن خواهد ارزید. استفاده از اجزای ریز چوبی نظیر آینه چوبی نیز این محیط را خیره کننده خواهد کرد. (شکل بالا)

۴- ترکیب چوب و سنگ گرانیت تیره

6

همان گونه که گفتیم، ترکیب چوب و سنگ گرانیت، به فضایی مجلل و خیره کننده خواهد انجامید. یکی از ایده های دیگر استفاده از سنگ گرانیت تیره و وسایل چوبی است. استفاده از این ایده، در صورتی که فضای شما بزرگ باشد فوق العاده خواهد بود. (همان گونه که در تصویر بالا می بینید، میز بیلیارد چوبی زیبایی خاصی به محیط بخشیده است.

۵- استفاده از سنگ گرانیت و چوب روشن

استفاده از سنگ گرانیت و چوب روشن

از آن جا که ترکیب سنگ گرانیت و چوب، ترکیبی بسیار زیبا و فوق العاده خواهد بود، یکی از بهترین ایده ها برای شما استفاده از سنگ گرانیت در ترکیب با چوب روشن می باشد. این حالت نیز شکوه خاصی به محیط داخلی ساختمان خواهد بخشید.

۶- استفاده از سنگ گرانیت و چوب تیره

استفاده از سنگ گرانیت و چوب تیره

علی رغم مورد قبلی، استفاده از سنگ گرانیت با چوب تیره نیز می تواند منجر به ایجاد فضایی باشکوه و مجلل گردد که آن را می توانید در تصویر بالا ملاحظه فرمایید.

مطالب پیشنهادی » نوعی کفپوش

نماشویی بدون داربست

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مدل ها و ایده های برای اجرای کف گرانیتی ساختمان»

  1. حاجی ایول عجب مدلهایی
    من همه رو پسندیدم خیلی خیلی خوب بود
    واقعا میگن هیچ گرونی بی حکمت نیست همینه من فک می کردم سنگ گرانیت همینجوری الکی گرونه ولی الان دیدم خداییش حرف نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *