خانه هایی مرتب با چند راهکار ساده و آسان داشته باشید

در دنیای ماشینی امروز داشتن خانه‌ای منظم و مرتب مشکل اصلی بسیاری از خانواده‌هاست. خانم‌هایی که مجبور هستند هم پای شوهرانشان در بیرون از خانه کار کنند همواره با کابوس خانه نامرتب روبرو هستند.

اما وقتی به خانه و زندگی خانم‌های شاغلی که همیشه منزل مرتبی دارند نگاهی می‌اندازیم به این نتیجه می‌رسیم باوجود همه این مشکلات می‌شود حتی در این زمان هم خانه‌ای مرتب و منظم داشت.
اولین سؤال این است که این خانم‌ها چگونه همه کارهایشان را به‌درستی انجام می‌دهند؟

راهکارهایی زیادی وجود دارد گه در کمترین زمان صاحب خانه‌ای منظم بود. ما سعی می‌کنیم در این گفتار با چند راهکار ساده ترفندهای زنان موفق را به شما عزیزان علاقه مند به کفسابی و نماشویی بیاموزیم.

۱-   این زنان هر شب قبل از خواب همه لباس‌ها را در جای مناسب خود قرار می‌دهند.

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم وقتی به خانه می‌رسیم و لباس‌هایمان را عوض می‌کنیم لباس بیرون را روی مبل یا در گوشه‌ای از خانه پرت می‌کنیم. اما در حقیقت با این کار فقط خانه‌ای نامرتب را به خود هدیه خواهیم کرد. یادمان باشد گذاشتن لباس‌ها در سر جای خود چند ثانیه بیشتر طول نخواهد کشید.
با این کار هم خانه‌ای مرتب خواهید داشت و هم هنگام استفاده مجدد از لباس‌هایتان مجبور نخواهید بود کل خانه را بگردید.

۲-   این زنان وسایل دور ریختنی و اضافه را در خانه‌هایشان تلنبار نمی‌کنند.

شما هم اگر در خانه‌تان جستجو کنید متوجه ابزار و وسایلی می‌شوید که بی‌استفاده مانده‌اند. اغلب ما تعلق خاطری عجیبی به وسایلمان داریم و دلمان نمی‌خواهد از شر آن‌ها خلاص شویم اما باید متوجه باشید که باید از این تعلق خاطرها رها شده و وسایل بی‌استفاده را دور بریزید. با این کار هم خانه‌ای تمیزتر خواهید داشت و هم فضای بیشتری برای انجام امورات دیگر به دست خواهید آورد.

پس دست به کار شوید و در اولین فرصت خود و خانه‌تان را از همه چیزهای بدون استفاده خلاص کنید.

۳-   زنان صاحب خانه‌های مرتب کاغذهای کمی در خانه نگه می‌دارند.

در دنیای کاغذی امروز بسیاری کاغذهای تبلیغاتی یا روزنامه‌ها در همه خانه‌ها وجود دارد اما آیا واقعاً لازم است هر کاغذی در خانه بماند؟ پیشنهاد ما به شما ایجاد یک سیستم نگه داری از این کاغذهاست مثلاً شبیه سیستم بایگانی اداره‌ها. دست به کار شوید و کاغذهای مهم و اسناد لازم را با این سیستم دسته بندی کنید و بقیه کاغذهای اضافی را دور بریزید.

۴-   آن‌ها بعد از هر کاری فضای مربوط به انجام آن کار را تمیز می‌کنند.

واقعیت این است هر کار کوچک و کمی زودتر انجام می‌شود و کارهای خانه هم از این امر مستثنا نیستند. پس اجاق گازتان را قبل از آنکه لکه‌های روی آن سفت و ماندگار شوند تمیز کنید سینک ظرف شویی، سطح آشپزخانه و هر فضایی را قبل از آن که لکه‌های روی آن ماندگار شوند تمیز کنید.

۵-   آن‌ها صاحب تخت خواب‌هایی هستند که وسایل غیرضروری ندارد.

ما هم می‌دانیم کوسن‌های زیا و در رنگ‌های مختلف با روتختی‌های زیبا اتاق خواب را پر از زیبایی می‌کند اما به همان اندازه کار نظم دادن به آن را هم سخت خواهد کرد مخصوصاً برای زنانی که صبح بعد از خواب وقت کمی برای نظم دادن به تخت خوابشان دارند.

برای اینکه اول صبحی کار زیاد مانع انجام آن شود پیشنهاد ما استفاده از وسایل کم روی تخت خواب‌ها خواهد بود.

۶-    این زنان جای مشخصی برای اشیای خود دارند.

داشتن جا کفشی و جا رختی مناسب در فضای ورودی خانه در نظم دادن به خانه بسیار حائز اهمیت است. با این کار مصمم می‌شوید هنگام ورود به منزل وسایل شخصی را در جای مناسب خود قرار دهید تا فضای خانه متشنج دیده نشود.

۷-   آنان ظرف کثیفی را در آشپزخانه رها نمی‌کنند.

سعی کنید بعد از ظرف هر غذا یا آشپزی ظرف‌ها روی ظرف‌شویی رها نکنید. هنگامی که ظرف کثیف کمی دارید شستن آن‌ها وقت کمتری از شما خواهد گرفت. افراد منظم تمیز کردن ظرف‌ها را به آخر هفته موکول نمی‌کنند و اصولاً اجازه نمی‌دهند ظرف‌های کثیف در آشپزخانه خود نمایی کند. هر چقدر ظرف‌های کثیف مدت زمان بیشتری باقی بمانند شستنشان وقت گیرتر و سخت‌تر خواهد بود.

۸-   زنان منظم بعد از استفاده از هر وسیله‌ای فوراً آن را در جای خود قرار می‌دهند.

دیدن اشیای مختلف تلنبار شده در گوشه گوشه اتاق منظره ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد پس دقت کنید برای هر وسیله‌ای جای مشخصی در نظر گرفته باشید و حتماً بعد از استفاده کردن از هر کدام آن‌ها مجدداً در جای خود قرار گیرد. یادتان باشد اگر این کار به‌درستی انجام نشود تمیز کردن خانه امری سخت به نظر خواهد رسید.

۹-   این زنان نظافت روزانه را فراموش نمی‌کنند.

گردگیری کردن و جارو برقی کشیدن را عادت کنید اگر روزانه نیاز به این کار را احساس نمی‌کنید در طول هفته حتماً چند بار این کار را انجام دهید. با این کار تمام روز تعطیل خود را صرف کار کردن در منزل نخواهید کرد. افراد منظم برای اینکه بتوانند در روزهای تعطیل بیشتر در کنار خانواده باشند و تفریح کنند در طول هفته جارو برقی کشیدن و گردگیری را فراموش نمی‌کنند.

مطالب پیشنهادی » برچسب کف اتاق – روش تمیز کردن پارکت – رطوبت کف ساختمان

2 دیدگاه دربارهٔ «خانه هایی مرتب با چند راهکار ساده و آسان داشته باشید»

  1. ما هم همیشه به اهل خانه میگیم که یه سری مسائل رو رعایت کنن ولی خب کو گوش شنوا کی به حرف ما گوش میده
    اوضاعی شده متاسفانه خیلی اوضاع خراب هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *