نکاتی مهم در نگهداری روسری به صورت کامل

اکثر بانوان ایرانی در پوشش خود از نقش بالای روسری غافل نمی‌شوند و می‌دانند که این عنصر نقش کلیدی در حفظ آراستگی آنان دارد. اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که یک روسری مناسب می‌تواند زیبایی پوشش شما را دوچندان نماید. و درواقع یکی از رموز خوش‌پوشی بانوان ایرانی استفاده از روسری مناسب می‌باشد.

اگر شما هم از آن دست بانوانی می‌باشید که در خرید و انتخاب روسری مناسب هزینه و زمان زیادی را صرف می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را حتماً مطالعه بفرمایید.

در این مقاله بر آن شده‌ایم تا رموز نگهداری از روسری‌هایتان را  فاش نماییم تا همواره روسری‌هایی تمیز، سالم و زیبا داشته باشید.

بانوان ایرانی علاقه زیادی به خرید روسری‌های ابریشمی دارند؛ پس برای افزایش طول عمر این روسری‌ها رعایت موارد زیر الزامی می‌باشد.

انتخاب هوشمند و به‌جا: پرستیژ و پوشش یک بانوی ایرانی با انتخاب یک روسری متناسب با مانتو و رنگ چهره صدچندان می‌شود. روسری‌های ابریشمی همیشه یک انتخاب به‌جا و هوشمندانه می‌باشد. اما به یاد داشته باشید که رنگ، طرح و جنس روسری شما باید باشخصیت و کاریزمای شما هم همخوانی داشته باشد. پس لطفاً هنگام خرید روسری به این موارد حتماً دقت نموده و متناسب با نوع فعالیت، رنگ چهره و البسه خود اقدام به خرید نمایید.

تبلیغ: کفسابی

دور از نور و فشار: آفتاب دشمن اصلی روسری‌های ابریشمی می‌باشد. دقت کنید که روسری‌تان را دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری نمایید. همچنین به یاد داشته باشید جنس این روسری‌ها به‌گونه‌ای است که در صورت چروک شدن به‌سختی می‌توانید از دست آن خلاص شوید. پس آن‌ها تا نکنید. پیشنهاد می‌کنیم روسری ابریشمی خود را رول نمایید و در گوشه‌ای از کمد که فشاری روی آن نباشد قرار دهید.

اگر تعداد روسری‌های شما به‌اندازه‌ای است که ممکن است دیربه‌دیر از آن‌ها استفاده نمایید بهتر است هرازگاهی آن‌ها را کمد خارج نموده و اجازه دهید روسری‌تان به‌اصطلاح هوا بخورد. تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

اتو با تمهیدات ویژه: جنس روسری‌های ابریشمی بسیار حساس می‌باشد پس در هنگام اتو کردنشان دقت داشته باشید که از درجه حرارت بالا استفاده نمایید. حتی لازم نیست اتو را مستقیماً به روسری بکشید. برای این کار پارچه‌ای را روی روسری قرار داده و اقدام به اتوکشی نمایید. با این کار هم به حفظ کیفیت روسری کمک کرده‌اید و هم از ایجاد اثر اتو روی روسری ابریشمی جلوگیری نموده‌اید.

شستن با دست بدون چلاندن: پیشنهاد می‌کنیم این نوع روسری‌ها را حتماً با دست بشویید. شستن با ماشین لباسشویی ممکن است رنگ و الیاف حساس روسری‌هایتان را تهدید نماید.

برای شستن روسری ابریشمی یک لگن را از آب گرم پرکرده و مقداری از ماده شوینده را به آن اضافه نمایید. روسری را درون لگن قرار داده و بدون اینکه چنگ بزنید به‌آرامی آن را شسته و آبکشی نمایید.

وقتی کار شستشوی روسری تمام شد به‌هیچ‌وجه آن را نچلانید و حتی از خشک‌کن هم استفاده ننمایید. برای خشک‌کردن روسری کافی است آن را مابین دو حوله قرار دهید تا آبش کشیده شده و سپس روسری را روی سطح صافی پهن نمایید تا خشک شود.

لکه‌زدایی با آب ولرم: حتماً مشاهده کرده‌اید که روسری‌های ابریشمی به‌سرعت و حتی با یک قطره آب هم لک برمی‌دارد. برای جلوگیری از لک شدن روسری‌تان همواره مراقب باشید و هنگام استفاده از عطر و اودکلن آن را مستقیماً روی روسری اسپری نکنید. اما اگر روسری‌تان به هر دلیل لک‌دار شد بهتر است برای پاک کردنان از آب ولرم استفاده نموده و آن را بشویید. به یاد داشته باشید که به‌هیچ‌عنوان از هیچ ماده لکه‌زدایی بر روی روسری ابریشمی استفاده ننمایید.

مطالب پیشنهادی » نحوه تميز كردن تلويزيون ال اي دي – کفپوش سالن

حتما ببینید: نماشویی

1 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی مهم در نگهداری روسری به صورت کامل»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *