وسایل مورد نیاز جهت شستشوی کفسابی ساختمان

وسایل مورد نیاز جهت شستشوی کفسابی ساختمانوسایل مورد نیاز جهت شستشوی کفسابی ساختمان:

کلیه ی کفسابی فضایی که هوا در آن جریان داشته باشد. به این ترتیب که بو و بخار مواد شوینده شما را اذیت نخواهد نمود . مواد شوینده ای که در هر روشی نام برده شده می باشد با حفظ دقت در مقدار گقته شده تهیه گردد.

فنجان‌‌های جداگانه برای می باشد فاده از هر یک از مواد شوینده
ظروف جداگانه برای نگهداری هر یک از مواد شوینده
رول‌‌های کل حوله‌‌های کاغذی یا روزنامه ( هر کدام را که شما ترجیح ‌می‌دهید انتخاب نمایید )

مراحل گام به گام کفشویی و تمیز نمودن:

گام اول که تمیز نمودن کفسابی می باشد : بپذیرید که کف سابی‌‌ها باید تمیز گردند. یادتان باشد که هیچ کس کفسابی شستن را به صورت طبیعی دوست ندارد، چون اصلا و به هیچ عنوان کار دوست داشتنی ای نیست. ولی حال که قرار می باشد زحمت بکشید، نگذارید با کمی اهمال و بی توجهی کلیه ی زحماتتان هدر رود.

گام دوم تمیز نمودن کفسابی سرامیک: آن چه که در اصل نیاز دارید عبارت می باشد از:میزان ¼ فنجان سرکۀ سفید، ¼ فنجان آمونیاک خانگی، ۱ قاشق غذاخوری آرد ذرت، ½ ۱ فنجان آب گرم شیر و نیز یک بطری آب فشان. مواد نام برده را در یک کاسۀ متوسط بریزید و خوب مخلوط نمایید. حال این محلول را در یک بطری آب فشان ریخته و روی کفسابی‌‌ها اسپری نمایید و بعد با یک حولۀ کاغذی آن را پاک نموده و خشک نمایید.

گام سوم تمیز نمودن کفسابی سرامیک: ۱ فنجان الکل ایزوپروپیل ( مراقب باشید، قابل اشتعال می باشد)، ۲ فنجان آب سرد شیر، ۱ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید و ۲ قطره رنگ غذای آبی تهیه نمایید. آب و الکل را در یک کاسۀ متوسط خوب مخلوط نمایید. سپس سرکه و رنگ آبی را نیز اضافه نموده و محلول را هم بزنید. این مایع دقیقا” مثل کفسابی شوی آبی عمل خواهد نمود.

گام چهارم تمیز نمودن کفسابی پنجره: ۲ قاشق غذاخوری سرکۀ سفید را با حدود ا لیتر آب سرد شیر مخلوط نمایید. حال محلول را در بطری آب فشان بریزید و تکان دهید تا مخلوط گردند.

گام پنجم تمیز نمودن کفسابی پنجره: ۴ قاشق غذاخوری آبلیمو یی که در کمی ‌آب حل شده و یک گالن ( ۳/۷۸۵۳ لیتر ) آب سرد شیر را در یک ظرف بزرگ و مناسب بریزید و خوب مخلوط نمایید. بخشی از این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و می باشدفاده نمایید.

گام ششم تمیز نمودن کفسابی سرامیک: ½ فنجان آب لیموی خالص را با ۲ فنجان آب گرم شیر مخلوط نمایید. محلول بدست آمده را در یک بطری آب فشان بریزید و خوب تکان دهید تا مخلوط شود.

گام هفتم تمیز نمودن کفسابی سرامیک: ۱قاشق غذاخوری آرد ذرت، ¼ فنجان سرکۀ سفید و ۱ لیتر آب گرم شیر آماده نمایید. این مواد را در یک سطل بریزید و خوب مخلوط نمایید. این محلول را ‌می‌توانید با یک کهنه یا اسفنج برای شستشو مورد می باشدفاده قرار دهید و یا در بطری آب فشان بریزید و اسپری نمایید. قبل از می باشدفاده آن را خوب تکان دهید.

گام هشتم تمیز نمودن کفسابی سرامیک: این فرمول برای شستشوی کفسابی‌‌ها در فصل زمستان ایده آل می باشد؛ چون شستشو دهندۀ ضد یخ کفسابی‌‌ها می باشد.½ فنجان الکل ایزو پروپیل و ۱ لیتر آب گرم شیر تهیه نمایید. این مواد را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط نمایید. با اسفنج محلول را روی کفسابی‌‌ها بمالید و با یک حولۀ کاغذی خشک نمایید.

نکاتی کار آمد برای تمیز نمودن سطح سرامیکها:

در این مقاله روش‌‌های مختلفی به شما معرفی ‌می‌شود که شما ‌می‌توانید با بکار گرفتن آنها خودتان با مواد شوینده ای که معمولا” در همۀ خانه‌‌ها پیدا ‌می‌شود کفسابی های سرامیکها را تمیز نمایید. این روشها بسیار ساده هستند و ضمنا” حضور بچه‌‌ها به هنگام تمیز نمودن کفسابی‌‌ها هم چندان خطرناک نیست (ولی برای اطمینان، تا حد امکان آنها را از آن محیط دور نمایید). این روشها طی چند گام قابل اجرا هستند.

نکات و موارد کلیدی برای تمیز نمودن کفسابی ساختمان :

  • جهت تمیز نمودن کفسابی از دستکش می باشدفاده نمایید.
  • برای محافظت در برابر بخار مواد، از ماسک صورت می باشدفاده نمایید.
  • هرگز وقتی آفتاب به کف سابی ‌‌ها ‌می‌تابد آنها را تمیز ننمایید چون خیلی سریع خشک ‌می‌گردند و خطوطی را روی کفسابی جای ‌می‌گذارند.
  • هرگز خودسرانه شوینده‌‌ها را با هم مخلوط ننمایید مگر آنکه دستورالعمل معتبری داشته باشید.
  • همیشه در فضایی کار نمایید که هوا در آن جریان دارد.
  • هرگز اجازه ندهید کودکان به طرف مواد شوینده بیایند.
  • همیشه مواد شیمیایی شوینده را دور از دسترس بچه‌‌ها نگه دارید.
  • روزنامه و یک شویندۀ مناسب کفسابی‌‌ها را برق ‌می‌اندازند.
  • برای سطح بیرونی کفسابی‌‌ها همیشه از مواد شویندۀ قوی تر می باشدفاده نمایید زیرا این قسمت از کفسابی‌‌ها بیشتر در معرض آلودگی هستند و با گرم و سرد شدن هوا قطرات آب مثل اشک روی آنها لک ‌می‌اندازند.

1 دیدگاه دربارهٔ «وسایل مورد نیاز جهت شستشوی کفسابی ساختمان»

  1. خیلی خیلی مقاله خوب و مفیدی بود ولی ای کاش به این نکته هم اشاره می کردین که ما می تونیم این وسایل رو دقیقا از کجا تهیه نماییم چون فک نمی کنم همه ابزارفروشا داشته باشن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *