کل روش های تمیز کردن دیوار گچی به صورت کامل و تصویری

تمیز کردن دیوارهای گچی همواره یکی از مهم ترین چالش ها در بحث تمیز کردن خانه بوده است. به عنوان اولین نکته اگر می خواهید خانه خود را از بالا تا پایین مرتب کنید، بدانید که ابتدا بایستی از دیوارها آغاز کنید. این پیشنهاد ما است. دلیل این موضوع هم جذب آلودگی است که توسط دیوار ها به میزان زیادی صورت می پذیرد. خانواده هایی که در منزل شان کودک دارند، قطعا با صحنه هایی نا زیبا از وجود لک و خط روی دیوارها روبه رو شده اند. با این حال تمیز نمودن این دیوار ها به روش های گوناگونی انجام می شود که یکی از آنها شستن دیوار با آب و مواد شوینده است که بسیار رایج است. در ادامه با راهکارهایی اشنا می شوید که استفاده از آنها می تواند هم برای تميز كردن ديوارهاي رنگ پلاستيك و هم تميز كردن ديوارهاي رنگ روغني و حتی تميز كردن سقف خانه بسیار کارساز باشد.

تمیز کردن دیوار از گرد و خاک

تميز كردن ديوارهاي گچي
تميز كردن ديوارهاي گچي

بهتر است که نخست یک روزنامه و یا پارچه در کنار دیوار پهن کنید. حال با استفاده از یک وسیله نرم می توانید گرد و غبار روی دیوار را بتکانید. سپس یک ابر اسفنجی برداشته و آن را در داخل یک سطل مخلوط آب گرم و مایع اسفنجی بزنید. سعی کنید که یک سطل خالی نیز در کنار خودتان داشته باشید تا بتوانید که آب های آلوده را در آن بریزید. حال کافی است که کلیه قسمت های دیوار را با این محلول و اسفنج کشیده و آب های کثیف را داخل سطل خالی بریزید. در پایان کل دیوار را به استفاده از یک دستمال حوله ای تمیز خشک نمایید.

تمیز کردن دیوار از لکه های مداد رنگی

پاك كردن مداد از ديوار گچی
پاك كردن مداد رنگي از روي ديوار

پاك كردن مداد رنگي از روي ديوار یکی از چالش هایی است که مادرها با آن مواجه هستند. اگر کوچولوی شما با مدادرنگی روی دیوار نقاشی کشیده، اصلا نگران نباشید. چرا که پاك كردن مداد از ديوار گچی نسبت به سایر لکه ها بسیار ساده تر است. برای این منظور در گام نخست شما می بایست یک عدد پاک کن تهیه نمودهد و نقاط خط خطی را با آن تمیز نمایید. در مجموع از خاطر نبرید که پاک کن بهترین وسیله برای تمیز کردن مداد است. حال کافی است که با استفاده از یک دستمال حوله ای تمیز، لکه های باقی مانده را پاک نمایید. در صورتی که باز هم موفق به پاک کردن این لکه ها نشدید، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ولی در استفاده از جوش شیرین بایستی به نکات خاصی دقت نمایید. ویژگی مثبت جوش شیرین این است که به خوبی در آب حل شده و با استفاده از یک پنبه می توانید آن را روی لکه های دیوار کشیده و دیوار را به کلی تمیز کنید.

روش دیگری که برای این منظور استفاده می شود، به کار بردن یک مسواک کهنه و اندکی خمیر دندان است. این روش نیز برای تمیز کردن لکه هایی همچون لکه مدادرنگی بسیار کارآمد است و پیشنهاد می دهیم که حتما از آن استفاده نمایید.

پاک کردن دیوار از لکه های مداد شمعی

پاك كردن مداد شمعي از روي ديوار
پاك كردن مداد شمعي از روي ديوار

به عنوان اولین نکته باید بدانید که تمیز کردن دیوار از مداد شمعی کار چندان ساده ای نیست. زیرا مدادشمعی خاصیت روغنی داشته و زدودن آن به سختی صورت می گیرد. جوش شیرین و آب ترکیبی مناسب برای پاک کردن این گونه دیوار است که با یک پارچه به روی آن کشیده می شود و لکه ها را از بین می برد. همچنین استفاده از آن آسیب زیادی به دیوار وارد نمی کند.

تمیز کردن دیوار از جوهر (پاك كردن خودكار از ديوار ی یا پاك كردن ماژيك از روي دیوار)

پاك كردن خودكار از ديوار -پاك كردن ماژيك از روي دیوار
پاك كردن خودكار از ديوار -پاك كردن ماژيك از روي دیوار

پاك كردن خودكار از ديوار رنگ شده کار چندان عجیبی نیست! اگر کودک شما روی دیوار منزلتان جوهر ریخت و یا باخودکار نقاشی کشید، اصلا نگران نباشید. برای این منظور مقداری ابلیمو را بر روی مکان مورد نظر می ریزیم و چند دقیقه ای می گذاریم تا به حال خود باقی بماند. سپس به راحتی با یک دستمال محل را تمیز کنید. در صورتی که باز هم لکه باقی ماند می توانید این عمل را چند بار دیگر نیز انجام دهید. این کار را تا جایی ادامه می دهیم که لک خودکار روی دیوار به صورت کامل برطرف گردد.

هم چنین برای پاك كردن ماژيك از روي دیوار و یا پاك كردن خودكار از ديوار، اگر دیوار شما رنگ روغنی دارد، می توانید از محلول پاک کننده خانگی استفاده کرده و سپس با استفاده از دستکش و دستمال، محلول را روی دیوار بکشید. برای ساخت محلول پاک کننده خانگی که بهترین شوینده دیوار نیز خوانده می شود، دو فرمول وجود دارد:

فرمول اول برای ساخت بهترین شوینده دیوار : یک دوم پیمانه بوراکس (borax)، یک سطل آب گرم، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و استفاده از یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ باز هم تاکید می کنیم که در هنگام استفاده از این محلول حتما دستکش بپوشید. چرا که این محلول، بهترین ترکیب برای شستن دیوار بوده و بسیاری قوی است.

فرمول دومبرای ساخت بهترین شوینده دیوار : یک چهارم پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین، یک دوم پیمانه سرکه را در یک سطل آب داغ بریزید. این محلول برای سطح دیوارهای رنگ روغنی و کاشی و سرامیک معجزه می کند! عملکرد این محلول به قدری قوی است که بسیاری آن را به عنوان بهترین شوینده دیوار و بهترین ترکیب برای شستن دیوار می شناسند.

تمیز کردن دیوار از دوده

پاك كردن دوده از ديوار گچی تميز كردن ديوارهاي گچي
پاك كردن دوده از ديوار گچی تميز كردن ديوارهاي گچي

پاك كردن دوده از ديوار نیز کار چندان مشکلی نیست! بسیاری به دنبال این می گردند که حلال دوده چیست و چه ماده ای برای پاک کردن آن بهترین است؟ بایستی خاطرنشان کنیم که دوده به راحتی توسط بخارشوی ها تمیز می شود؛ بنابراین نیاز نیست که زیاد نگرانی به خود راه بدهید. فراموش نکنید که اگر زیاد با دوده ها درگیر شوید، ممکن است محل را سیاه تر کند. پس نخست توسط جاروبرقی دوده ها را تمیز کنید و بعد آن ها را توسط آب و مواد شوینده بزدایید.

تميز كردن ديوار با بخارشور

استفاده از بخارشوی یا بخارشور یا بخارشو (به شکل های مختلف خوانده می شود) یکی از بهترین راهکارها برای تمیز کردن دیوار است که در تمام دنیا استفاده می شود. امروزه گسترش صنعت، مردم را به استفاده از وسایل برای تمیز کردن دیوار به جای اصلی سوق داده است. تمیز کردن دیوار با بخارشور نیز یکی از این موارد است که می توانید در ویدیوی زیر این موضوع را به صورت دقیق ملاحظه فرمایید:

 

تمیز کردن دیوار از لکه ی واکس

تميز كردن ديوارهاي گچي
تميز كردن ديوارهاي گچي

اگر روی دیوار خانه تان واکس ریخت، نخست منتظر بمانید تا واکس به جا مانده بر روی دیوار خشک شود. بعد با ناخن و یک وسیله ی تیز بخش های خشک شده ی واکس را بتراشید. بعد از این عمل یک دستمال کاغذی را بر روی باقیمانده ی واکس خشک شده قرار داده و آن را با اتو داغ کنید تا لکه، آب شده و وارد دستمال شود. سپس توسط مقداری کف صابون و اسفنج و یک دستمال حوله ای بقیه لکه ها را تمیز و پاک نمایید.

تمیز کردن دیوار از لکه های به جای مانده توسط اثر دست بر روی دیوار رنگ روغن و پلاستیک

در منزل خودتان و یا خانه های اطرافیان و آشنایان حتما دیده اید که اثر دست و انگشتان بر روی دیوار و به خصوص اطراف پریز ها، بسیار منظره ی بدی را ایجاد می کند. جهت رفع این آلودگی می توانید یک عدد سیب زمینی را نصف کرده و آن را بر روی دیوار بمالید و بعد توسط یک اسفنج لکه های باقیمانده را بر طرف نمایید. اگر انجام یک باره ی این عمل کارساز نبود، می توانید چندین مرتبه آن را انجام دهید.

تمیز کردن دیوار گچی از لکه های سیاه

از بین بردن لکه روی دیوار گچی - پاك كردن لكه های سیاه از روی دیوار گچی
از بین بردن لکه روی دیوار گچی – پاك كردن لكه های سیاه از روی دیوار گچی

برای این منظور ابتدا مقداری جوش شیرین را در آب حل کرده و پنبه را به آن آغشته نموده و روی محل مورد نظر می مالیم. ممکن است سیاهی ها به طور کامل برطرف نشود اما شما کار خود را انجام دهید. سپس در انتها توسط دستمال حوله ای محل را خشک کرده و دیوار را تمیز کنید.

مطالب پیشنهادی » تميز كردن سنگ كف

منبع: سایت کفسابی و نماشویی

3 دیدگاه دربارهٔ «کل روش های تمیز کردن دیوار گچی به صورت کامل و تصویری»

  1. سلام ما دیوارمون رنگ پلاستیک شده جای دست یه بچه بر روی دیوارمونه میشه به من بگید این لک با چه چیزی پاک میشه ؟زیرا من با نصف سیب زمینی و اسفنج بر روی دیوار چندین بار امتحان کردم اما هیچ فایده ای نداشته لطفا به من بگید من باید چکار کنم؟ ممنون از راهنماییتون.

  2. شیرینی بچه ها به همین شیطونیاشون هست که کارهای بامزه ای میکنن
    درسته از لحاظ مالی بهت خسارت میزنه ولی همش خیر و برکته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *