پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت

صحنه نقاشی کردن کودکتان با ماژیک بر روی موکت منزلتان می‌تواند صحنه آشنایی برای شما باشد. اما حالا سؤال این است که برای پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت چه باید کرد؟ ما در این جا مراحل پاک کردن لکه ماژیک را گام به گام به شما علاقه مندان به کفسابی آموزش خواهیم داد.

در نوشتار زیر روش از بین بردن لکه‌هایی مثل لکه ماژیک را از روی موکت با استفاده از وسایل ساده موجود در منزل نشان خواهیم داد.

وسایل مورد نیاز برای این کار عبارت‌اند از:

  • دستمال نخی
  • الکل سفید
  • اسپری مو
  • مسواک نرم

ابتدا باید کمی از الکل را روی دستمال نخی بریزید و با آن دستمال روی لکه ضربه بزنید باید دقت کنید که حرکت رفت و برگشتی دستمال آغشته به الکل بر روی لکه باعث پخش شدن لکه خواهد شد، پس باید از این کار اجتناب کنید.

دستمال آغشته به الکل را روی لکه قرار دهید و محکم فشار دهید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا در نهایت دیگر لکه جوهر به دستمال رنگ پس ندهد.

در مرحله بعدی با یک دستمال نخی دیگر که خشک است روی لکه ضربه می‌زنید تا کمی خشک شود و حالا اسپری مو را که فاقد روغن است روی لکه اسپری کنید. اگر اسپری دارای روغن باشد با ترکیب شدن روغن و الکل موجود روی موکت، به بافت موکت آسیب خواهد رسید. پس از پاشیدن اسپری مو روی لکه، مسواک را به‌صورت دورانی روی لکه حرکت دهید. این مراحل به شما کمک می‌کنند تا لکه‌ها را به‌راحتی پاک کنید. ولی برای لکه‌هایی که زمان زیادی از ایجاد آن‌ها می‌گذرد باید این مراحل چند بار تکرار شود تا لکه از بین برود.

مطالب پیشنهادی » نحوه تميز كردن پاركت – سنگ فرش کف حیاط

2 دیدگاه دربارهٔ «پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت»

  1. خیلی ممنونم خدا خیرتون بده پسر من روی موکت ها با ماژیک کلی نقاشی کشیده بود اصلا اومدم خونه سرم داشت گیج میرفت
    دستتون درد نکنه با روش شما رفتم جلو اوکی شد
    موفق باشین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *