کفسابی تهران

با سپری شدن زمان ، ساختمان ها نیازمند بازسازی و ترمیم هستند. « کف سابی » از جمله کارهایی است که در بازسازی ساختمان های قدیمی  انجام می گیرد. احتمالا می دانید که تیم ما متخصص کفسابی در تهران است. عموما پس از طی چند سال ، کف ساختمان های قدیمی دچار ترک شده و به دلیل عبور وسایل سنگین ، تغییرات دمایی و غیره ظاهر زیبای خود را از دست می دهند . کف سابی را می توان چنین تعریف نمود: برق انداختن ، هم تراز کردن و از بین بردن خش های روی سرامیک و سنگ های کف ساختمان . در اجرای کف سابی توسط دستگاه های مخصوص ، چند میلی متر از سطح رویی سنگ کاسته می شود . عملیات سنگسابی تهران عموما جهت بر طرف کردن ناهمواری ( ناخنک سنگ ) ، رفع عیوب سنگ و ایجاد درخشندگی در سنگ ، اجرا می گردد.

همچنین اگر سنگ و نمای داخلی ساختمان کهنه شده باشد از طریق « سنگ سابی » می توان درخشندگی را به آن باز گرداند . در شروع امر لازم است کارشناس سطح کف را بررسی کند و این گونه موارد را تعیین نماید: شرایط آب و هوایی منطقه چگونه است؟ آیا ساختمان قدیمی است؟  متراژ کف ساختمان چقدر است؟ آیا به تازگی ساختمان بنا شده است؟ آیا برق و جلای کف آن از بین رفته است؟ آیا سنگ ها یا سرامیک های آن دچار شکستگی و ترک خوردگی شده اند؟  آیا تراز سنگ ها نامطلوب است؟

تمیز کردن سطوح سنگ :

در مرحله بعد لازم است سطح زمین از هر گونه کثیفی پاک شود و آشغال های حجیم ، گرد و خاک ، بقایای ساخت و ساز برداشته شود .  در اجرای کفسابی کف پارکینگ ، لازم است به مدت یک روز تمامی اتومبیل ها باید از پارکینگ خارج شوند و رفت و آمد ساکنین ساختمان از یک منطقه مشخص انجام شود .

کفسابی در تهران
کفسابی در تهران

مراحل کف سابی ساختمان :

  •  یک دست نمودن سنگ ها و رفع پستی و بلندی های آن .
  •  پرکردن درز سنگ ها و یا بتونه نمودن آنها .
  •  بر طرف کردن خطوط باقی مانده بر روی سنگ با استفاده از ساب با لقمه ۱۲۰ و متعاقب آن استفاده از  لقمه ۲۲۰ .
  •  شروع مرحله براق سازی سنگ با استفاده از ساب با لقمه لاکی   .
  •  استفاده از  ساب با لقمه ۶۰۰ برای حذف خطوط ریز تولید شده توسط ساب با لقمه لاکی .
  •  اجرای ساب با لقمه ۸۰۰  .
  •  بکارگیری ساب با لقمه سیناکس .
  •  استفاده از ساب ایتالیایی به منظور ایجاد درخشندگی فوق العاده در سنگ ها .

نکات مهم در کفسابی در تهران :

  •  پیش از سنگ سابی لازم است در صورتی که سنگی دچار لقی می باشد این موضوع حتما به کفساب کار اطلاع داده شود زیرا احتمال شکستن سنگ لق در زیر دستگاه سنگ سابی بسیار زیاد است  .
  •  اگر در بخشی از پارکینگ ساختمان یا منزل ، اسید یا ماده ای ریخته است ، باید به میزان یک میلی متر یا دو میلی متر از سطح لایه سنگ برداشته شود تا رد آن از بین برود و اثری باقی نماند .
کفسابی تهران
کفسابی تهران

مهم ترین فواید کفسابی در تهران :

  • بر طرف کردن تمامی پوسیدگی ها و فرسودگی های سنگ ، براق کردن سنگ های کهنه و قدیمی ساختمان ها .
  • رفع رگه های موجود بر روی سنگ و پر کردن منافذ سطح سنگ .
  • براق و شفاف نمودن سنگ های مات .
  • رفع سوختگی ها و سوراخ هایی ایجاد شده توسط اسید و یا جوهر نمک بر روی سطح سنگ .
  • ایجاد رسوب کمتر در سنگ های کف سابی شده نسبت به سنگ کهنه .
  • عدم نیاز نسبت به تعویض سنگ آسیب دیده یا دچار شکستگی  .
  • ایجاد هم سطحی و شفاف شدن سنگ ها .
  • پر شدن درز لای سنگ ها شده   .
  • ایجاد دوام و عمر بیشتر سنگ   .
  • کاستن از هزینه های افراد برای نظافت و زیبایی اماکن   .
  • عدم استفاده از موادی در طی کفسابی که افراد را دچار مسمومیت کند و به سلامتی آنها آسیب برساند استفاده نمی شود .
  • افزایش انعکاس نور را در کف مکان مورد نظر .
سنگسابی تهران
سنگسابی تهران

نشانه های کف ساب کار خوب و کف سابی حرفه ای :

  • یک تکنسین خوب کف سابی ، باید بتواند هزینه تمام شده کف سابی را همان ابتدای کار محاسبه نماید   .
  • یک تکنسین خوب کف سابی می داند از چه نقطه ای عملیات کف سابی را آغاز نماید ،  در چه نقطه ای سنگ دستگاه را تعویض نموده و کار ساب زنی را ادامه دهد .
  • یک تکنسین خوب کف سابی در زمینه نماشویی نیز می تواند فعالیت داشته باشد .
  • یک تکنسین خوب کف سابی ، دستگاه کف سابی سه فاز و تک فاز در اختیار دارد .
  • یک تکنسین خوب کف سابی  می تواند تشخیص دهد سنگ مد نظر ، نیازمند « رزین ساب است یا خیر و می تواند هزینه آن را محاسبه نماید .
  • یک تکنسین خوب کف سابی ، باید شناخت کاملی از سنگ داشته باشد .
  • یک تکنسین خوب کف سابی  ، باید بتواند سوالات مشتریان را پیش بینی کرده و با حوصله سوالات را پاسخ دهد .
سنگسابی در تهران
سنگسابی در تهران

ویژگی های یک کفسابی تهران ایده آل :

  • باید پس از اتمام کف سابی ، محل مد نظر باید از نظر براقی و درخشندگی یکسان باشد .
  • گوشه دیوارها که در دسترس دستگاه نیست ، باید ساب دستی زده شود .
  • بر طبق توافق ، درزها و سوراخ های سنگ ها باید با رزین پر شود  .
  • پس از اجرای کف سابی ، فاضلاب و زائدات محل کف سابی باید توسط متصدی کف سابی پاکسازی و کاملا تمیز شود .
  • باید پس از اجرای کف سابی ، باید تمام جرم ها و خراش های سنگ  از بین رفته و سطح سنگ باید کاملا براق و درخشنده باشد .
سنگسابی کفسابی استان تهران، تهران
سنگسابی کفسابی استان تهران، تهران

قیمت کف سابی سنگ و سنگسابی در تهران :

محاسبه قیمت کف سابی سنگ ، با توجه به نوع سنگ ، سختی کف سابی ، متراژ محیط ، دوری و نزدیکی به شهر ،  نوع کف سابی  ( ایتالیایی ، معمولی و رزین ساب ) و …  انجام می گیرد  . به طور کلی در سنگ سابی ، سنگ ها بر دو نوع هستند  : سنگ نرم و سنگ سخت  . مثلا سنگ تراورتن  که سنگی نرم است در مقایسه با گرانیت ، قیمتی سنگ سابی به مراتب پایین تری دارد . در کل می توان گفت سنگ تراورتن ، موزاییک ، سرامیک ، صلصالی و دهبید قیمت پایینی دارند    . گفتنی است در تعیین قیمت سنگ سابی و کف سابی باید به این مساله توجه کرد  که آیا سنگ قبلا ساب خورده است ؟ آیا سنگ سابی و کف سابی روی آن اجرا  شده است ؟ اگر  قبلا سنگ سابی بر روی سنگ انجام شده باشد قیمت کار پایین تر انجام خواهد بود زیرا عیب سنگ در اکثر قسمتها برطرف شده است و عمل سنگ سابی راحت تر انجام خواهد شد .

تاثیر نوع کف سابی  در تعیین هزینه اجرای آن   :

اصولا قیمت کف سابی  « شیشه ای » یا کف سابی « ایتالیایی » نسبت به کف سابی  « معمولی » بالاتر است .  گاهی ت در هنگام اجرای کف سابی  ، لازم است یک یا چند سنگ عوض شود که این مساله در در قیمت تمام شده کف سابی تاثیر می گذارد .

سنگسابی کفسابی تهران
سنگسابی کفسابی تهران

شایان ذکر است اگر سنگ ها دارای درز باشند ، بایستی درزها توسط « رزین » هم رنگ خود سنگ ، پر شود که به این کار « رزین ساب » گفته می شود . اجرای رزین سابی نیز در قیمت سنگ سابی موثر است .  اگر عمل پر کردن درزها را با بتونه ( سیمان سفید و چسب بتن ) انجام گیرد قیمت آن پایین تر خواهد شد . برای متراژهای بالای محیط ،  هزینه تمام شده کف سابی  بیشتر تخفیف خواهد داشت  و در نهایت قیمت کف سابی  پایین تر محاسبه خواهد شد . عموما هزینه کف سابی  پله های با تعداد کم ، به صورت تکی و در تعداد بالا به صورت تفاهمی محاسبه می گردد  . در مناطق دور از شهر به علت تحمیل هزینه رفت و آمد ، هزینه سنگ سابی اندکی بالاتر خواهد بود  اما اگر متراژ محیط بالا باشد این موضوع را تحت پوشش خود قرار خواهد داد  .

هزینه اجرای رزین ساب :

« رزین » مایعی کرم رنگ  و شبیه به چسب سنگ است که توسط آن حفره ها و درزها پر می گردد . استفاده از رزین در کیفیت کار تاثیر زیادی دارد اما در براق شدن و درخشندگی نهایی سنگ تاثیر زیادی نخواهد داشت . می توان عنوان نمود قیمت رزین ساب به تنهایی بالا نیست و در مقایسه با تعوض سنگ ، هزینه به مراتب کمتری را شامل می شود .

کفساب تهران
کفساب تهران

هزینه اجرای ساب ایتالیایی کفسابی تهران :

« ساب ایتالیایی » بهترین نوع کف سابی محسوب می شود و در آن ، کف زمین مثل آینه براق می شود. گرچه هزینه ساب ایتالیایی با هزینه ساب معمولی تفاوت دارد و اندکی بالاتر است ولی به انجامش می ارزد .

هزینه اجرای نانو ساب سنگسابی تهران :

از « نانو ساب » برای ضد آب و نفوز ناپذیر شدن سنگ و نیز ایجاد درخشندگی در سنگ استفاده می شود  . پس از اجرای « نانو ساب » ، اگر مایعاتی مانند چایی و آبمیوه روی سنگ بریزد ، مایعات جذب سنگ و درزهای آن نخواهد شد . هزینه « نانوساب  » اندکی بالاتر از کف سابی  ایتالیایی می باشد .

هزینه اجرای کف سابی بتن :

معمولا «کف سابی بتن» برای رفع پستی و بلندی های بتن اجاره شده و به دو صورت می باشد. یکی کف سابی خشکه یا بدون آب و دیگری کفسابی همراه با آب. گفتنی است که خشکه ساب زدن معمولا همراه با گرد و خاک بسیاری است. اما کف سابی بتن با آب بدون گرد و خاک می باشد. در مجموع هزینه کف سابی بتن نیز پایین تر از کفسابی بتن به همراه ماسه ریزه می باشد.

کفسابی سنگ تهران
کفسابی سنگ تهران

هزینه اجرای کف سابی پارکینک :

کف سابی پارکینگ نسبت به دیگر کف سابی ها ، ارزان تر است زیرا پارکینگ مساحت بیشتری دارد ، پس قیمت تمام شده پایین تر خواهد بود .  برای سنگ سابی پارکینگ باید ماشین ها برای مدت کوتاهی از محلی که سنگ سابی انجام می شود خارج گردند.

  هزینه اجرای کف سابی موزاییک  :

هزینه کف سابی موزاییک ، پایین تر از هزینه کف سابی سنگ تراورتن می باشد و از لحاظ قیمت سنگ سابی ، موزاییک ارزان تر از سنگ سابی تراورتن است .

هزینه اجرای کف سابی سرامیک  :

کف سابی و سنگ سابی سرامیک نیز ارزان قیمت بوده و هزینه پایینی دارد . گرچه سرامیک ساب نمی خورد اما اگر چیزهایی مانند چسب و سیمان و ملات ساختمانی و رنگ بر روی آن ریخته باشد ، با کف سابی قابل بر طرف شدن هستند  .

کفسابی در تهران
کفسابی در تهران

انواع دستگاه کفسابی در تهران :

همان گونه که قبلا نیز اشاره کرده ایم، در مجموع سه نوع دستگاه کف سابی وجود دارد. نوع اول آن مجهز به برق سه فاز می باشد و نوع دوم و سوم این دستگاه ها با برق تک فاز کار می کند . دستگاه کف سابی با برق سه فاز ، قدرت بیشتری داشته و عملکرد با کیفیت تر و بهتر  خواهد داشت  .  با استفاده از برق سه فاز ، در اجرای ساب هم زمان کمتری مصرف شود و هم هزینه اجرای عملیات بسیار کمتر خواهد شد.  همچنین هزینه کف سابی با استفاده از دستگاه تک فاز ، بسیار بالا تر از دستگاه سه فاز است؛ زیرا دستگاه مدت زمان بیشتری باید کار کند .

۱) دستگاه کف سابی سه فاز :

نسبت به نوع تک فاز ، دستگاه سه فاز سنگین تر بوده و قدرت پاک کنندگی و سایش بیشتری نسبت به نوع تک فاز دارد .

۲) دستگاه کف سابی تک فاز :

این نوع دستگاه قدرت برش زنی و ساب زني متوسطی دارد و از آن فقط در مواقعی می توان استفاده نمود که یا از برق سه فاز نمی شود استفاده کرد یا این كه كف ساختمان قبلا ساب زده شده و یا اینکه کف ساختمان دچار جرم ، آلودگی و ناهمواری زیادی نیست .

۳) دستگاه ساب زنی مخصوت پله :

دستگاه ساب زنی مخصوص پله کفسابی سنگ تهران همانند دریل های پرقدرت می باشد اما به جای مته از پد های مخصوص کفسابی در آن استفاده شده است .

12 دیدگاه دربارهٔ «کفسابی تهران»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *