۷۴ میلیون تومان زیان تفاوت قیمت خرید خودرو فقط با دست کاری کیلومتر

متاسفانه روند صعودی قیمت‌ خودروها در بازار طی دو سال اخیر باعث شده تا به دلیل ناهمخوانی قیمت بالای خودرو های نو با بودجه مصرف کنندگان، قدرت خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه بازار خرید و فروش خودرو دست دوم به شدت داغ شود. خودروهایی که بسیاری از آنها با مشکلات متعدد و نامعلوم بدنه و فنی روبرو هستند و به جای خودروهای سالم و با کارکرد پایین به متقاضیان خودرو فروخته می‌شوند.
جالب است بدانید طبق آمارها ۷۵ درصد خودروهای دست دوم دارای انواع ایرادات فنی یا بدنه هستند. رنگ‌شدگی قطعات مختلف خودرو با ۴۰ درصد بیشترین آمار را در بین آسیب‌های خودرو دست دوم داراست.ایرادات فنی و متاسفانه دستکاری کیلومتر هم به ترتیب با ۳۲ و ۲۵ درصد در رده دوم و سوم آسیب‌های متداول خودروهای دست دوم قرار می‌گیرند که باید حواس‌تان را به آن‌ها جمع کنید.

منبع آمار این تصویر، شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین شرکت کارشناسی خودرو در محل در کشور با بیش از ۱۵۰هزار کارشناسی خودرو در محل است. حال برویم سراغ ادامه متن تا بفهمیم چرا باید یک خودرو دست دوم را حتما قبل از خرید کارشناسی کرد.

 

در خرید خودرو با کیلومتر دستکاری شده، احتمال دارد حتی ۷۴ میلیون تومان ضرر کنید!

دستکاری و کاهش کیلومتر خودرو برای فروش با قیمت بالاتر، از قدیم راهی برای افراد شیاد بوده‌است؛ اما متاسفانه با توجه به قیمت بالایی که اغلب خودروها دارند، حساسیت و تاثیر این امر بیشتر شده است. برای اینکه با میزان تاثیر کارکرد بر قیمت خودرو بیشتر آشنا شویم یک مثال می‌زنیم:

هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ مدل دودیفرانسیل فول با ۹۰هزار کارکرد قیمتی حدود ۱۰۳۰ میلیون تومان دارد. قیمت همین خودرو با ۵۰ هزار کیلومتر کمتر یعنی چیزی در حدود ۴۰هزار کیلومتر کارکرد، ۷۴ میلیون تومان گران‌تر می‌شود و به قیمت ۱۱۰۴ میلیون تومان می‌رسد. یعنی اگر خودرو را کارشناسی نکنید، با یک دستکاری کوچک در کیلومتر چنین خودرویی ممکن است عددی در حدود۷۴ میلیون تومان ضرر کنید.

 

طبق آمار موجود به‌طور میانگین هر خریدار حداقل ۳ الی ۵ خودرو را بررسی می‌کند تا به خودروی مورد نظر خود برسد. از طرف دیگر خریداری که علاقه ای به غافلگیری و متضرر شدن بعد از خرید ندارد، برای تمام خودروهایی که به نظرش ایده‌آل است از کارشناسی استفاده می‌کند. بنابراین چنین فردی باید حداقل ۳ بار هزینه کارشناسی پرداخت کند تا خیالش از بابت خودرو مورد نظر خود راحت شود.

اما چنین کاری در اوضاع اقتصادی فعلی عدد قابل توجهی خواهد شد، پس راه حل مناسب پیش روی ما چیست؟!

 

همراه مکانیک به عنوان اولین و بزرگترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در ایران تمام خودروهای خود را به صورت کارشناسی شده و با گزارش کامل کارشناسی کامل و حتی گارانتی ۷ روزه جبران خسارت کارشناسی به فروش می‌رساند.

جهت خرید خودرو از نمایشگاه همراه مکانیک کافی است به صفحه خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده، فروش خودرو تضمینی مراجعه کنید تا از نزدیک هم ماشین ها را ببینید و هم در مورد همراه مکانیک بخوانید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *