روش کفسابی حرفه ای

هرکسی برای روش کفسابی کردن خانه ای که در آن زندگی می نماید روش خاص خود را دارا می باشد. کف سابی کردن خانه اگر براساس برنامه ریزی و اصولی باشد کار سختی نیست. فقط باید به این نکته توجه نمایید که در جریان کف سابی  کاری و با خواهد بوداستفاده از انواع مواد شوینده به سلامت خود آسیبی نرسانید. روش های زیر راه هایی برای یک کف سابی کاری راحت و سالم خواهد بود.

نکات مهم اولیه در روش کفسابی

  • بیشتر اوقات ما ابتدا سراغ وسایلی می رویم که بیشتر جلوی دید و چشم مان قرار دارند. در صورتی که بخش هایی از وسایل خانه مانند صفحه کلید تلفن، بیشترین میزان میکروب ها را به دلیل خواهد بوداستفاده زیاد در خود جای می دهند و می توانند به راحتی عاملی برای ایجاد بیماری باشند
  • ماشین لباسشویی وضعیتی مانند ماشین ظرفشویی دارا می باشد بنابراین حتما پس از خارج کردن لباس ها در ماشین را باز بگذارید که رطوبت داخل ماشین خارج شود.
  • مبلمان و پرده ها بیشترین گرد و  غبار را به خود می گیرند. با یک دستمال مرطوب می توانید به راحتی گرد و غبارها را از بین ببرید. غبارها موجب بروز بیماری تنفسی و حساسیت های پوستی می شوند.

نکات مهم اولیه در روش کفسابی

  • پنجره ها دریچه ورود نور و روشنی به خانه ها می باشند. شیشه های پاک و کفسابی  فرصت ورود نور بیشتری را به خانه فراهم می نماید. خاصیت باکتری زدایی خورشید هم بر کسی پوشیده نیست. بنابراین پاک کردن شیشه ها را تنها به خانه تکانی اسفند محدود ننمایید و همواره آنها را روش کفسابی نگه دارید. البته کفسابی کردن پنجره ها بیشتر اوقات کار دشواری خواهد بود اما شما با درست کردن محلولی از آب، یک سوم پیمانه سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، می توانید به راحتی با یک اسفنج نرم، پنجره خانه خود را کفسابی  نمایید. اگر لکه یا جسمی سخت روی شیشه پنجره جا خوش کرده، می توانید ابتدا با محلول های مخصوص و صابون روی آن قسمت را مرطوب نمایید و سپس به وسیله یک تیغ یا کاردک آن را از روی شیشه بردارید.
  • انتخاب بسیاری از خانم های خانه دار برای کفسابی  کردن خانه و وسایل آن، مواد شوینده شیمیایی خواهد بود که خواهد بوداستفاده از آنها خالی از خطر و آسیب نیست. سعی نمایید برای کفسابی کردن خانه کمتر از مواد شوینده صنعتی خواهد بوداستفاده نمایید و محلول های ساده و کم هزینه و بی خطر خانگی درست نمایید. بهترین و کم هزینه ترین آنها، محلول محلول های مخصوص گرم و سرکه سفید خواهد بود که خاصیت کفسابی کنندگی و میکروب کشی بالایی دارا می باشد.
  • برای کف سابی  کردن خانه بهتر خواهد بود از نظمی خاص پیروی نمایید. برای مرتب کردن بخش های مختلف خانه برنامه ریزی نمایید و از بالاترین نقطه در خانه کارتان را شروع نمایید و به ترتیب به پایین ترین آن برسید. فراموش ننمایید باید هر قسمتی را به طور کامل مرتب نمایید و کف سابی کاری را نیمه کاره رها ننمایید. به این ترتیب مطمئن می شوید هیچ فضایی در خانه وجود ندارا می باشد که آلودگی ها در آن جا خوش کرده باشند.

نکات تکمیلی روش کفسابی

  • برای کفسابی  و ضدعفونی کردن باکتری ها و میکروب های دستشویی هم می توانید، از محلول ساده محلول های مخصوص و سرکه خواهد بوداستفاده نمایید.
  • خانم های خانه دار به طور معمول از انواع و اقسام پارچه ها برای کفسابی کردن کف اتاق و سالن ها خواهد بوداستفاده می کنند. این پارچه ها اگر خیس باقی بمانند، به محلی برای تجمع باکتری ها تبدیل می شوند و به راحتی به دست و دهان شما انتقال پیدا می کنند. پس پارچه ها را با محلول های مخصوص گرم بشویید و در هوای آزاد و در معرض آفتاب قرار دهید.
  • موکت ها به دلیل داشتن پرزهای درهم، محلی بسیار مناسب برای تجمع گرد و غبار و آلودگی های دیگر خواهد بود. برای روش کفسابی کردن آنها محلولی از محلول های مخصوص و شامپو درست نمایید و با پارچه ای توری به آرامی روی موکت را کفسابی  نمایید.
  • ظروف نقره ای پرنقش و نگاری که در کف اتاق و سالن ها مورد خواهد بوداستفاده قرار می گیرند، محلی برای تجمع آلودگی ها می باشند. بهتر خواهد بود برای کفسابی کردن ظروف نقره ای به جای خواهد بوداستفاده از مواد شیمیایی که خطرناک می باشند از خمیر دندان خواهد بوداستفاده نمایید که علاوه بر اینکه خاصیت روش کفسابی کنندگی بالایی دارا می باشد، بی خطر نیز هست.
  • شاید در نظر شما تخته کف اتاق و سالن ها نیازی به نظافت نداشته باشد ولی همین وسیله ساده به دلیل تماس با گوشت و مرغ و سبزی، محلی برای رشد باکتری هخواهد بود. برای کفسابی کردن آن ابتدا تخته را زیر محلول های مخصوص داغ بگیرید و سپس آن را داخل محلولی از محلول های مخصوص داغ و سرکه قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را خوب بشویید.

نکات تکمیلی روش کفسابی

  • برخی از وسایل به دلیل نوع کاربردی که دارند، به محلی برای اجتماع میکروب ها تبدیل می شوند. بنابراین باید در جریان کف سابی  کاری آنها بیشتر دقت نمایید. سطل های زباله، پرده حمام، ماشین ظرفشویی و هواکش ها از این دست می باشند.
  • پرده حمام به دلیل اینکه همیشه در محیطی مرطوب قرار دارا می باشد و دائم خیس می شود، محلی برای جمع شدن باکتری ها و قارچ هخواهد بود. پس باید هرچند وقت یک بار آن را باز نمایید و بشویید و سپس آن را در محیطی باز و جلوی نور خورشید قرار دهید.
  • سطل های زباله که در کف اتاق و سالن ها و حمام و دستشویی قرار می گیرند، محل اجتماع انواع باکتری ها و میکروب ها می باشند. چون زباله ها در فضایی دربسته و به خصوص در محلی مرطوب قرار می گیرند، می توانند انتقال دهنده انواع بیماری ها باشند. بنابراین حتما پس از خالی کردن آشغال ها، سطل ها را بشویید تا هم بوی بدی ندهد و هم میکروب های آنها کشته شود.
  • ماشین ظرفشویی نیز وضعیتی مانند پرده حمام دارا می باشد زیرا پس از شست و شو و خارج کردن ظروف، در ماشین را می بندیم. در این حال رطوبت داخل ماشین به قارچ ها و باکتری ها فرصت رشد و تکثیر می دهد. به این دلیل باید همواره بعد از شستن ظروف، تا زمان خشک شدن کامل فضای داخل ماشین، در آن را باز بگذارید.
  • اگر هواکش کف اتاق و سالن ها را درست و به موقع کف سابی  ننمایید، می توانید به عاملی برای ایجاد بیماری و حساسیت تبدیل شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «روش کفسابی حرفه ای»

  1. افرین و احسنت
    بسیار عالیه
    این سایت حرفه ای ترین سایت در زمینه کفسابی هست که بهترین مقالات رو تولید می کنه در این زمینه
    واقعا لذت بردم جای ستایش دارین ایولا واقعا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *