انواع اسکرابر صنعتی جهت شست و شوی سطوح

انواع اسکرابر صنعتی یا زمین شوهای صنعتی برای شست و شوی مکانیزه انواع سطوح اعم از سنگ، پارکت، سرامیک وغیره مناسب است. این دستگاه جهت نظافت کف به طور کلی در دو مدل اسکرابردستی واسکرابر خودرویی یا همان سرنشین دار طراحی و تولید می شود. در اینجا به ویژگی های هر یک از مدل ها و کارایی و محیط های قابل استفاده از هر یک ازاین اسکرابرها اشاره خواهیم کرد. اسکرابرهای دستی و زمین شوهای صنعتی سرنشین دار نیز می توانند در دو مدل باتری دار و یا کابل دار وجود داشته باشند. اجزای اصلی تشکیل دهنده هر دو مدل اسکرابر دستی و زمین شوی سرنشین دار شامل: برس، تی، موتور مکنده، موتور جلوبرنده و مخازن آب تمیز و کثیف است. که عرض و حجم هر یک از این اجزای تشکیل دهنده در هر دو مدل اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار با یکدیگر متفاوت می باشد و همچنین در بعضی مواقع تعداد برس به کار گرفته شده و گاها سرعت چرخش برس درمدل های مختلف با یکدیگر فرق دارند.کاملا مشهود و قابل ذکر می باشد که عرض برس و تی و خشک کن و حجم مخزن آب تمیز و کثیف انواع اسکرابر های موجود در بازاربا توجه به ابعاد و اندازه های مختلف و طراحی شرکت های سازه صنعتی مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد.  با این اوصاف بین کارکرد و کاربرد اسکرابر دستی و زمین شوی سر نشین دار تفاوت هایی وجود دارد که بر اساس آن هر یک برای استفاده در محیط های متفاوت وخاص مناسب تر است. در محیط های کوچک که دارای راهرو یا گذر گاه های تنگ و باریک هستند، استفاده از اسکرابر دستی به دلیل قدرت مانور بالای اسکرابر دستی و کوچکتر بودن ابعاد این دستگاه بیشتر رایج و کارآمد می باشد. از طرف دیگر دستگاه اسکرابر دستی در محیط های بسیار وسیع کارایی مناسبی ندارد و علت این امر، سرعت پایین نظافت و ایجاد خستگی برای اپراتور می باشد.  بهتر است در محیط های بسیار وسیع از دستگاه اسکرابر سرنشین دار استفاده شود تا عملیات نظافت در کمترین زمان و بدون ایجاد خستگی برای کاربرانجام شود. علاوه بر موارد ذکر شده با توجه به مساحت فضای مورد نظر جهت نظافت از انواع اسکرابر صنعتی باتری دار و یا کابل دار می توان استفاده کرد. در محیط هایی که بسیار وسیع می باشند و یا دسترسی به اتصالات برق امکان پذیر نمی باشد بهتر است از نوع اسکرابرباتری دار مورد استفاده قرار بگیرد. در محیط های کوچک تر که به راحتی پریز برق در اختیار می باشد می توان از اسکرابر کابل دار استفاده کرد.

مزیت های دستگاه ضدعفونی کننده دست اتوماتیک:

دستگاه ضدعفونی کننده دست اتوماتیک در این برهه زمانی که ویروس کرونا بر اکثر کشورها سایه افکنده و این ویروس مقاوم حالا حالا ها مهمان ما خواهد بود یکی از دستگاه های ضروری و کارآمد در اماکن عمومی و درمانی و تجاری و هتل ها و بانک ها وغیره ، جهت جلوگیری از انتقال این ویروس محسوب می گردد۰ با وجود این ویروس بایستی یک سری تغییراتی در محیط زندگی و کار ایجاد کرد که  آن هم استفاده ازماسک وشست و شوی مداوم دست ها برای مقابله با این ویروس می باشد. چرا که یکی از عوامل انتقال ویروس لمس کردن اجسام آلوده می باشد. یکی از انواع دستگاه های ضدعفونی کننده هوشمند که برای افزایش بهداشت دست و کمک به کاهش ابتلا مردم به ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه ضد عفونی کننده تمام اتوماتیک می باشد که یکی از ویژگی های آن این نکته می باشد که کاربربدون نیاز به  تماس فیزیکی دست و لمس کردن دستگاه، توسط سنسور چشمی تعبیه شده و با تشخیص دست در زیر دستگاه می تواند دست های خود را ضد عفونی کند. دستگاه های ضدعفونی کننده اتوماتیک در انواع دیواری و ایستاده تولید و عرضه می شوند که انواع ایستاده غالبا از ظرفیت مخزن بیشتری جهت محلول ضدعفونی برخوردار می باشند. با قاطعیت می توان گفت تهیه دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک از چند جهت مختلف بهتر از تهیه نوع دستی آن می باشد. برخی از مهمترین مزایای دستگاه ضد عفونی کننده دست اتوماتیک به شرح زیر است:

  • از آنجا که دستگاه اتوماتیک نیاز به لمس و تماس فیزیکی دست ندارد، بنابراین علاوه بر جلوگیری از انتقال ویروس ، موجب می شود به هر نحو دستگاه تمیز بماند.
  • دستگاه اتوماتیک قابل نصب بر روی دیوار می باشد و امکان سرازیر شدن مایع از دستگاه وجود ندارد.
  • محلول ضد عفونی دست به صورت افشانه و با زمان بندی مشخص از دستگاه خارج و پاشش می شود، بنابراین با استفاده از دستگاه اتوماتیک در مصرف محلول ضدعفونی می توان بسیار صرفه جویی کرد.
  • این دستگاه به دلیل اینکه توسط افراد مختلف لمس نمی شود و بر روی دیوار نصب می شود و یا به صورت ایستاده است احتمال سقوط و آسیب دیدگی کمتر بوده و طول عمر بیشتری نسبت به مدل دستی دارد.

ترولی نظافتی چیست؟

ترولی نظافتی یا تی شور یکی از ساده ترین ابزارهای نظافت و شست و شو می باشد که در عین حال وسیله ای بسیار مهم و پر کاربرد به شمار می آید. اگر در یک محیط به هر دلیلی امکان استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی وجود نداشته باشد ، ترولی  بهترین و کارآمد ترین ابزار نظافت دستی جهت نظافت چنین فضاهایی به شمار می آید. استفاده از ترولی سرعت و کیفیت عملیات نظافت و شست و شو را افزایش داده و محیطی تمیز و بهداشتی فراهم می کند. ترولی های کارآمد و مدرن از ساختار، با کیفیت و منسجمی برخوردار هستند که قابلیت حمل انواع مواد و ابزارهای مورد نیاز کاربر را به طور هم زمان دارند، همچنین ترولی امکان دسترسی آسان کاربران را به این وسایل فراهم می کند. ترولی ها در انواع و مدل های متنوع به منظور کاربردهای گوناگون در اماکن مختلف ، تولید و به بازار عرضه می شوند که پر کاربرد ترین مدل آن ها شامل: ترولی نظافتی، ترولی چند منظوره، ترولی بیمارستانی، ترولی رستورانی، ترولی هتل داری و خانه داری می باشد. این ترولی ها دارای طبقات مختلف روی بدنه می باشند که از جنس پلاستک و استیل می باشد. بسته به نوع طراحی، برخی از ترولی ها دارای سطل های متفاوت در اطراف و برخی هم دارای تی و خاک انداز و دستمال تنظیف و بین برزنتی جهت انجام امور نظافتی و جمع آوری ملحفه و ملبسه بر روی ترولی تعبیه شده اند. ترولی در مکان های بزرگ از جمله کترینگ ها و رستوران ها و هتل ها و تالارها و بیمارستان ها و درمانگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. با بهره مندی از این ترولی نظافتی ، کاربردی و مدرن می توان به دو روش در زمان صرفه جویی کرد. یکی از این موارد این می باشد که با به کارگیری ترولی کاربر می تواند تمامی ابزار و مواد مورد نیاز برای نظافت را مانند تی، جارو،کیسه زباله، دستمال های گردگیری، شوینده ها و مواد شیمیایی پاک کننده و آب و سایر ابزار نظافتی را به طور هم زمان حمل نماید و به این ترتیب وقت کاربر برای رفت و آمد های پی در پی برای آوردن ابزار مورد نیاز، هدر نمی رود. مورد دیگر که می توان به آن اشاره کرد این است که به وسیله ترولی، کاربر قادر خواهد بود به طور هم زمان چندین فرآیند مختلف نظافتی را مدیریت و اجرا نماید، زیرا تمامی ابزار و مواد لازم جهت عملیات نظافتی همچون گردگیری، جارو زدن، تمیز کردن سطوح و تی کشی و غیره در دسترس وی قرار می گیرد.

1 دیدگاه دربارهٔ «انواع اسکرابر صنعتی جهت شست و شوی سطوح»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *