تمیز کردن ماشین لباسشویی(بوش، سامسونگ، ال جی..) با سرکه جوش شیرین و …

شاید تعجب کنید اگر بدانید که محیط داخلی ماشین لباسشویی نیز نیاز به تمیز کردن داشته و این موضوع بسیار بسیار مهم است. با این حال بسیاری این واقعیت را ندانسته و از آن غافل می‌گردند. حقیقت این است که حفره داخلی ماشین لباسشویی سوراخ‌های بسیاری داشته که ممکن است منبع آلودگی باشد، بنابراین برای از بین بردن میکروب‌ها می‌توانید از قرص تمیز کننده لباسشویی یا جوش شیرین استفاده نمایید.

ممکن است پس از مدت زمانی که از استفاده از لباسشویی منزلتان گذشت، بوی رطوبت نه چندان خوشایندی به مشامتان برسد. دلیل این موضوع این است که فضای درونی لباسشویی به خوبی تمیز نمی‌شود. البته گفتنی است که در شرایط کنونی ماشین‌های لباسشویی جدید امکانات فوق العاده ای را دارا می‌باشند که از جمله آن می‌توان به امکان تمیز کردن خودکار محیط داخلی آنها اشاره نمود. اما لباسشویی‌های بسیاری هم وجود دارند که از این امکانات و تنظیمات برخوردار نیستند. در ادامه برای این لباسشویی‌ها راهکارهای ویژه‌ای را ارائه نموده‌ایم.

تميز كردن ماشين لباسشويي ال جی - تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه
تميز كردن ماشين لباسشويي ال جی – تميز كردن ماشين لباسشويي با سرکه

مراحل جرم گیری لباسشویی

در گام نخست بایستی فضایی که در آن ماده شوینده را می‌ریزید به خوبی تمیز کنید؛ دستورالعمل مربوط به لباسشویی خود را پیدا کرده و این محفظه را به بیرون بکشید سپس توسط شوینده درون آن را خوب پاکسازی نمایید. پس از اینکه آن را با آب شستید، خشک نموده و آن را در مکان خود قرار دهید. حالا نوبت فیلتر کابین پایین ماشین است که باید توسط دفترچه راهنما درب آن را باز نموده و توسط مسواک جرم گیری آن را آغاز نمایید.

تميز كردن ماشين لباسشويي سامسونگ - تميز كردن ماشين لباسشويي
تميز كردن ماشين لباسشويي سامسونگ – تميز كردن ماشين لباسشويي

وقتی درب ماشین لباسشویی را باز می‌کنید، حلقه‌ای لاستیکی را خواهید دید که پس از هر بار استفاده باید به خوبی تمیز و خشک شود. این عمل توسط یک اسفنج نرم و تمیز انجام می‌شود. بدین صورت جرم‌های داخلی زدوده خواهند شد.

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی باید آن را روشن نموده و چند دقیقه‌ای به همراه آب درجه رها کنیم تا کار کند.

تميز كردن ماشين لباسشويي با جوش شیرین - تميز كردن ماشين لباسشويي بوش
تميز كردن ماشين لباسشويي با جوش شیرین – تميز كردن ماشين لباسشويي بوش

روش تمیز کردن و زدودن بوی نه چندان مطبوع ماشین لباسشویی نیز به این صورت است که بعد از اینکه نصف پیمانه جوش شیرین به فضای دیگ اضافه کردیم، سرکه سفید را نیز به مقدار نصف لیوان داخل فضای در نظر گرفته شده برای ماده شوینده می‌ریزیم و شستشو را توسط تنظیمات پی می‌گیریم. خاصیت سرکه به گونه‌ای است که معمولاً هم میکروب‌های درون ماشین لباسشویی را تمیز کرده و می‌زداید و هم بوی نا مطبوع لباسشویی‌تان را رفع می‌نماید.

نکته: از یاد نبرید که اگر درب لباسشویی را پس از استفاده باز نگذاریم، هوای راکد درون آن موجب عدم تبادل هوا شده و بوی بسیار نا خوشایندی را ایجاد خواهد نمود؛ دقت داشته باشید که در صورت توان، در عوض مایع‌های شوینده، پودر شستشو را به کار ببرید و دلیل استفاده از مایع شوینده این است که مایع شستشو در محفظه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود اما پودر شستشو به راحتی از بین رفته و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

منبع: کفسابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *