نحوه اصولی تمیز کردن کفش سفید بر اساس استاندارد WHITESHOES

بارها اتفاق افتاده است که کفش سفید و روشن ما در اثر بی احتیاطی و یا اتفاقی با لکه‌ای روغن آغشته شده است. اگر می‌خواهید این مشکل را برطرف کنید، به توصیه‌های ما دقت نمایید.

پس از اینکه به منزل برگشتید، کفش‌های خود را دراوردید و آنها را به داخل حمام ببرید و توسط یک مسواک کهنه و مقداری شامپو و آب گرم، کفش‌هایتان را به خوبی بشویید تا لکه‌ی روغن ایجاد شده کاملاً از بین برود.

همچنین برای این منظور، استفاده از سفید کننده هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. سفید کننده رنگ کفشهای سفید را به شکل محسوسی تغییر نمی‌دهد؛ اما به این نکته توجه کنید که سفید کننده‌ی مورد استفاده بایستی به مقدار کم و رقیق شده به کار برده شود. برای این منظور معمولاً سفید کننده و آب را به میزان یک به پنج مورد استفاده قرار می‌دهند. زیرا در صورتی که این میزان رعایت نشود و بیشتر از این مقدار رنگ کفشهایتان را تغییر داده و حتی زرد می‌کند. حالا یک مسواک کهنه بردارید و روی کفشها را خوب تمیز کنید و بعد از آن کفشها را با آب ولرم آبکشی نمایید. اکنون کفش‌هایتان تمیز و براق است.

گفتنی است که کفش کتانی سفید به آسانی کثیفی محیط را به خود گرفته و به این سادگی‌ها هم تمیز نمی‌شود. علاوه بر روش‌های بالا جوش شیرین و سرکه و سایر مواد هم می‌توانند در این موضوع به کار برده شوند.

اگر می‌خواهید کفشهایی زیبا داشته باشید، به توصیه‌هایی که در ادامه آمده است توجه کنید. این پیشنهادها علاوه بر پیشنهادهای بالا به شما کمک می‌کند تا کفشهایی براق وتمیز داشته باشید.

شستن صحیح کفش به این صورت است که ابتدا ۱ قاشق جوش شیرین را با نصف قاشق آب اکسیژنه و نصف قاشق آب ولرم ترکیب کرده و خمیری به وجود آورید. بعد از آن، این خمیر را توسط یک مسواک از کار افتاده و تمیز روی کفش بکشید تا تمام بخش‌های کفش آغشته شود. بگذارید تا نیم ساعت به همین صورت بماند تا خشک شود. بعد از آن کفشها را آب بکشید. حالا خواهید دید که کفشتان مانند روز اول تمیز و درخشان خواهد شد. دلیل این امر ترکیب جوش شیرین و سفید کننده است که باعث ایجاد حباب‌هایی شده که تمیز شدن کفش را در پی دارد. در صورتی که کفش‌های سفید شما با مشکل عدیده‌ای مواجه نیست و فقط مقداری خش روی آن می‌بینید، می‌توانید از لاک سفید استفاده نمایید. برای این منظور این لاک را بر روی خش‌های به وجود آمده روی کفش مورد نظر بکشید تا کاملاً همرنگ بقیه قسمتهای کفش شود. حالا بگذارید تا خشک شود.

سرکه نیز ماده‌ای بسیار قوی و کارساز و مؤثر برای پاک کردن لکه‌های ایجاد شده بر روی کفش‌های سفید است که می‌توانید برای تمیز کردن کفش‌های خود از آن استفاده نمایید. برای این منظور اسفنج را با سرکه آغشته کنید و به آهستگی روی کفش بمالید، سپس کفش را بشویید. حالا کفش‌های شما تمیز و درخشان شده است.

سعی کنید کفشهای کتانی سفید را با دست بشویید زیرا شستن آنها با ماشین لباسشویی موجب آسیب جدی به کفش می‌شود.

البته برخی از نقاط کفش هستند که نمی‌توان آنها را تنها با پارچه تمیز کرد. این نقاط باید با یک مسواک تمیز و البته از کار افتاده انجام شود تا به راحتی بتوانید این بخش‌ها را از آلودگی‌ها رها کنید. اگر می‌خواهید کفشتان بعد از شستشو نمایی زیبا داشته باشد، بایستی بندها را هم به صورت جداگانه با آب و صابون تمیز بشویید. اگر بندها به خوبی تمیز نشد با خریدن یک جفت بند نو زیبایی را به کفش‌هایتان بازگردانید.

پس از اینکه کفش‌های خود را با یکی از روشهای بالا تمیز شستید، باید آنها را خشک کنید. خشک کردن کفش‌ها هم از قاعده‌ی خاصی تبعیت می‌کند. این عمل ممکن است ساعت‌ها زمان ببرد. برای خشک کردن کفش‌ها می‌توانید تعدادی دستمال کاغذی ضخیم درون کفش بگذارید تا آب آن را جذب نماید. سعی کنید کتانی سفید را در برابر خورشید خشک نکنید. خشک کردن کفش‌ها در برابر نور خورشید منجر به تغییر رنگ محسوس در کفش‌ها می‌شود بنابراین انتخاب محلی تاریک و خشک می‌توانید بسیار مؤثر باشد.

منبع: کفسابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *