روش اصولی شستن شلوار جین با لباسشویی بر اساس استاندارد JEANS

سال‌ها است که شلوارهای جین، از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و همواره به عنوان بخشی از مد محسوب می‌گردند. این شلوارها مخصوصاً جین آبی، هیچ گاه از مد نیفتاده و همیشه طرفداران فراوانی داشته است.

همه شما حتماً حداقل یکی از شلوارهایتان جین است که علاقه زیادی هم به آن دارید و باید طرز شستن آن را بلد باشید. ولی قطعاً برای شما هم اتفاق افتاده که بر اثر یک ندانم کاری مجبور شده‌اید که شلوار محبوبتان را دور بیاندازید. در ادامه می‌توانید با راهکارها و طرز شستن شلوار جین آشنا شوید.

۶ نکته مهم درباره شستن شلوار جین

۱-ابتدا توجه داشته باشید که تا هنگامی که شلوارتان کثیف نشده و مجبور نشده‌اید، آن را داخل لباسشویی نیندازید. نخستین علت از بین رفتن سریع شلوار می‌تواند داشتن وسواس فراوان در شستن چندین باره‌ی یک شلوار باشد.

۲-قبل از انداختن شلوار درون لباسشویی حتماً جیب‌های آن را خالی کنید؛ به این صورت باعث می‌شوید رنگ آن جسم به شلوارتان گرفته نشود.

۳-سعی کنید شلوار جین را با لباس‌هایی که همرنگ آن است درون ماشین لباسشویی قرار دهید و از چگونگی رنگ دهی لباسهای دیگری که می‌خواهید بشویید اطمینان حاصل کنید. همراه با پودر ماشین لباسشویی از یک نرم کننده لباس هم استفاده نمایید.

۴-لباس‌ها را با برنامه شستشوی لباسهای معمولی انجام دهید و ابتدا توسط آب سرد لباسها را بشویید. زیرا آب داغ عمر لباسها از جمله شلوار جین شما را کم می‌کند و باعث پوسیدگی آن خواهد گردید.

۵-وقتی شستشو به اتمام رسید و شلوارتان را از ماشین خارج کردید، برای خشک شدن آن را در سایه پهن کنید. اصولاً خشک کردن شلوار جین در هوای آزاد می‌تواند بسیار کارساز باشد.

۶-اگر می‌خواهید شلوارتان را اتو کنید، حتماً از بخار نیز استفاده نمایید و سعی کنید تماس مستقیمی بین شلوار و اتو برقرار نشود.

گرچه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که در هر مرتبه شستشو لباس بیشتری برای شستن در ماشین لباس شویی قرار دهید، که موجب سریع‌تر انجام شدن کارتان می‌شود، ولی این نکته را از یاد نبرید که هرچه تعداد لباس‌ها بیشتر باشد لباسهایتان نیز بیشتر پاره شده و پاره شدگی همراه می‌شود. هنگامی که محیط لباسشویی فضای اندکی داشته باشد، این امکان وجود دارد که زیپ‌ها و قفل‌ها با پارگی روبه رو شوند و درز دوخت‌ها هم ممکن است پاره شوند. بایستی لباس‌ها فضای کافی برای چرخش داشته باشند و جابه جا شوند تا به طور کامل تمیز شده و در نهایت خشک شوند و طوری نباشد که لباسها در یکدیگر گیر کنند و به سختی از ماشین لباسشویی خارج شوند.

نکته‌ها:

از یاد نبرید که شستن بیش از حد از عمر شلوار شما می‌کاهد؛ بنابراین تا جایی که مقدور است آن را نشویید. اگر شلوارتان بو می‌دهد اصلاً آن را نشویید، بلکه برای این منظور باید آن را داخل یک کیسه قرار داده و سپس آن را درون فریزر بگذارید تا در نهایت بوی بد و باکتری‌های موجود در آن از بین برود.

در صورتی که تنها بخشی از شلوار کثیف شده است، فقط به شستن همان بخش بپردازید.

برای رفع بوی بد شلوار، می‌توانید آن را در فضای آزاد پهن کنید تا بوی آن خارج شود.

روش و دستورالعمل شستن شلوار جین بر روی آن قید شده است. از یاد نبرید که بهترین طرز شستشو همین نوشته‌ی رو شلوار است؛ پس حتماً به آن توجه نمایید.

بهترین مدت مناسب جهت شستشوی شلوار جین هر ۶ ماه یک بار است اما اگر شلوارتان خیلی کثیف است می‌توانید هر ۲ تا ۳ ماه یک مرتبه نیز آن را بشویید.

حدالامکان شلوار جینهای خود را با دست بشویید و از شستن آن با ماشین لباسشویی خودداری نمایید.

در صورتی که شلوار را با ماشین لباسشویی می‌شویید حتماً دور کند را برای شستن آن انتخاب نمایید.

منبع: کفسابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *