بهترین نحوه شستن صحیح توت فرنگی و نکاتی که حتما باید در طرز انجام آن رعایت شود

توت فرنگی میوه‌ای سرد است که مصرف زیاد آن برای سرد مزاجان توصیه نمی‌شود. افرادی که با آلرژی دست و پنجه نرم می‌کنند، باید در مصرف توت فرنگی دقت کرده و حدالامکان از آن استفاده نکنند. در این مقاله طریقه ی شستن توت فرنگی را به صورت صحیح و اصولی برایتان بیان خواهیم نمود. پس در ادامه با ما همراه باشید:

نحوه شستن توت فرنگی - طرز شستن توت فرنگی
نحوه شستن توت فرنگی – طرز شستن توت فرنگی

هنگام شستن توت فرنگی بهتر است حتماً سر آن جدا شود و بخشی که به رنگ سبز است دور انداخته شود زیرا در برگیرنده‌ی مواد شیمیایی و سمی متعدد می‌باشد و منبع عمده‌ای از انواع آلودگی‌ها است.

طریقه شستن توت فرنگی - روش شستن توت فرنگی
طریقه شستن توت فرنگی – روش شستن توت فرنگی

چون توت فرنگی میوه نرم و حساسی است، بایستی برای شستن آن از ظرف بزرگ آب استفاده کنید. سپس داخل این پرف آب یک آبکش گذاشته و به آرامی میوه ها را داخل آبکش بریزید. حال ۵ دقیقه صبر کنید و به آرامی آبکش را از ظرف بیرون بیاورید. می توانید در این مرحله روی میوه ها آب بگیرید. البته باید برای مقابله و ممانعت از باقی ماندن و منتقل شدن آلودگی‌ها، سعی کنید گل روی توت فرنگی را قبل از شستن تمیز کنید. چنانچه پوست توت فرنگی چندان نازک و له نباشد، پیش از بیرون آوردن آنها از آب، می‌توانید به آرامی روی آنها دست بکشید.

 

نحوه شستن توت فرنگي - نحوه شستشوی توت فرنگی
نحوه شستن توت فرنگي – نحوه شستشوی توت فرنگی

این نکته را در نظر داشته باشید که عمر میوه‌های نشسته از میوه‌های شسته بیشتر است، ولی به منظور جلوگیری از منتقل شدن آلودگی‌ موجود روی پوست میوه‌ها به دیگر مواد داخل یخچال، سعی کنید تنها به اندازه‌ی یک هفته میوه تهیه نمایید؛ تا بتوانید آنها را بشویید و درون یخچال قرار دهید. میوه‌هایی را که شسته‌اید اکنون در یخچال تا یک هفته سالم و تمیز باقی می‌مانند.

نحوه صحیح شستن توت فرنگی - روش شستن توت فرنگي
نحوه صحیح شستن توت فرنگی – روش شستن توت فرنگي

برای افزایش تازگی و سلامت این میوه های شسته شده، پس از شستن بهتر است که آن ها را کاملا خشک کنید. به همین علت بایستی آن ها را داخل دستمال نخی قرار داده و این دستمال نخی حاوی توت فرنگی را در یک کیسه نایلونی ضخیم با یک ظرف آلومینیومی یا استیل داخل یک یخچال با دمای ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد بگذارید.

طرز صحیح شستن توت فرنگی - بهترین روش شستن توت فرنگی
طرز صحیح شستن توت فرنگی – بهترین روش شستن توت فرنگی

مناسب‌ترین مكان‌های یخچال به منظور قرار دادن میوه‌ها طبقه وسط و جا میوه‌ای است. میوه نشسته در یخچال می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ روز سالم مانده و دوام بیاورد.

منبع: سایت کفسابی

3 دیدگاه دربارهٔ «بهترین نحوه شستن صحیح توت فرنگی و نکاتی که حتما باید در طرز انجام آن رعایت شود»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *