نحوه شستن براش کرم پودر و قلم آرایشی به صورت صحیح و اصولی

حتما می دانید که یکی از مهم ترین ملزومات آرایش، قلم موهای آرایشی هستند. در لوازم آرایش همیشه قلم موهای به خصوصی مشاهده می شود که جهت آرایش و پیرایش چهره به آن نیاز پیدا خواهیم نمود. با این حال متاسفانه در بسیاری موارد به نظافت و شستشوی این قلم موها توجهی نمی شود. توجه کنید که قلم موها به سادگی می توانند باکتری ها و بیماری های پوستی فراوانی را منتقل کنند. این بیماری ها نیز ممکن است که سبب آسیب های جبران ناپذیری به سطح پوست شوند. لذا شدیدا توصیه می کنیم که به صورت مرتب قلم موهای آرایشی را شستشو داده و در نظافت آنها کوشا باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مهم، با ما همراه باشید:

نحوه شستن براش کرم پودر
نحوه شستن براش کرم پودر

۱ – نخستین کار این است که یک زمان ۲۴ ساعته را در نظر بگیرید که در این زمان نیازی به قلم موهای آرایشی نداشته باشید. بهتر است که این زمان، هنگامی باشد که در خانه خود، جنگل یا ساحل یا در زمستان، وقتی که به خوردن چای کنار بخاری و دورهمی مشغولید، در نظر گرفته شود. بنابراین این ۲۴ ساعت باید زمانی باشد که به آن هیچ نیازی ندارید.

۲ – ابزار لازم برای انجام این عمل را مهیا کنید. این ابزار شامل کلیه قلم موهای آرایشی موجود در منزل، یک پاک کننده‌ی صورت یا شامپوی بچه، یک ‌کاسه‌ی کوچک و ۲ عدد حوله می‌باشد. برای این منظور شما به یک سینک دست شویی هم احتیاج دارید.

نحوه شستن براش کرم پودر
نحوه شستن براش کرم پودر

۳ – شیر آب گرم و سرد را باز کنید و آنقدر آن را تنظیم کنید که ولرم شود، به طوری که دست را نسوزاند.

۴ – شامپوی بچه یا پاک کننده‌ی صورت را باز کنید و اندکی از آن یعنی در حد یک قاشق غذاخوری را درون کاسه بریزید، چنانچه مقدار بیشتری بریزید قابل کم کردن نیست اما اگر مقدار کمتری بریزید می‌توانید به آن اضافه نمایید.

نحوه شستن براش قلم آرایشی
نحوه شستن براش قلم آرایشی

۵ – قلم مو را بردارید و موهای آن را زیر آب ولرم گرفته و توسط دست همه‌ی موهای قلم مو را خوب خیس کنید.

۶ – انگشتتان را داخل پاک کننده‌ی درون کاسه ببرید و مقدار کمی از آن را بردارید، آب قلم مو را بگیرید و موهای قلم مو را آغشته به پاک کننده کنید و آن را ماساژ دهید به طوری که تمام موها آغشته شوند.

نحوه شستن براش قلم آرایشی
نحوه شستن براش قلم آرایشی

۷ – زیر آب ولرم، قلم مو را ماساژ دهید. بعد از آن قلم مو را آب بکشید به طوری که همه‌ی پاک کننده‌ی استفاده شده، از روی آن شسته و تمیز شود.

۸ – حوله را برداشته و موهای قلم مو را روی آن مالیده و آن را خشک نموده به طوری که آب و پاک کننده‌ای که روی آن است برطرف شود. بعد از آن به منظور خشک شدن کامل، باید به مدت ۲۴ آن را در حوله‌ای دیگر نگه داشت تا خشک شود.

نحوه شستن براش قلم آرایش
نحوه شستن براش قلم آرایش

برای همه‌ی قلم موهای موجود همین عمل را انجام دهید. با هدف کسب بهترین نتیجه‌ی ممکن، قلم موهای آرایشی‌تان را بایستی هر ۲ تا ۴ هفته یک بار شستشو داده و تمیز نمایید. چنانچه به صورت هر روزه صورتتان را توسط قلم مو با لایه ضخیمی آرایش می‌کنید، شستشوی هر دو هفته یک بار قلم مو الزامی است. اما اگر از قلم موها استفاده زیادی نمی‌کنید می‌توانید فاصله‌ی شستشوهایتان را افزایش دهید.

حتما بخوانید» کفسابی

1 دیدگاه دربارهٔ «نحوه شستن براش کرم پودر و قلم آرایشی به صورت صحیح و اصولی»

  1. دقیقا داشتم به همین فکر می کردم که این ارایشگاه ها اخه هیچ وقت قلم موهای ارایشی خودشون رو نمیشورن و از لحاظ بهداشتی این خیلی خیلی بده
    ادم میترسه مریضی پوستی بگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *