چگونگی و نحوه شستن کلم بروکلی: طرز و طریقه به صورت صحیح و اصولی

۱۱۱۱میوه ها و سبزیجات تازه می توانند نقش بسیار مهمی در رژیم غذایی و تغذیه ی انسان ایفا کنند؛ اما این سبزیجات باید به گونه ای باشند که حشرات، مواد شیمیایی و باکتری ها راهی به آن نیابند یا از بین بروند. بنابراین جهت حذف باکتری ها، کثیفی و پس ماندهای شیمیایی، بایستی میوه ها و سبزیجات را پیش از مصرف خوب بشویید . در مورد سبزی هایی مانند کلم بروکلی که به راحتی نمی توان آنها را شست، باید روش هایی را در نظر گرفت که بهترین خروجی را داشته باشد. اعتقاد بر این است که داخل کلم بروکلی ممکن است کرم هایی را ببینیم که یک شست و شوی ساده آنها را برطرف نمی کند، در نتیجه باید کلم بروکلی را انگل زدایی نماییم.

اصول شستشوی کلم بروکلی در زیر آمده است.

نحوه شستن کلم بروکلی - نحوه شستن كلم بروكلي
نحوه شستن کلم بروکلی – نحوه شستن كلم بروكلي

روش اول : آب

کلم بروکلی را زیر شیر آب بگیرید و با دست یا برس همه بخش های کلم بروکلی را تمیز می کنیم. بعد از انجام این کار توسط یک حوله ی تمیز به آرامی آن را خشک می کنیم و آن را آماده ی پختن می کنیم.

چگونگی شستن کلم بروکلی - طرز شستن كلم بروكلي
چگونگی شستن کلم بروکلی – طرز شستن كلم بروكلي

روش دوم : سرکه

بین ۵ تا ۱۰ دقیقه کلم بروکلی را در سرکه می خوابانیم. زمانی که به طور کامل خیس خورد آن را با آب می شوییم و بعد توسط یک حوله ی تمیز آن را خوب خشک می کنیم.

طريقه شستن كلم بروكلي - نحوه ی شستن کلم بروکلی
طريقه شستن كلم بروكلي – نحوه ی شستن کلم بروکلی

روش سوم : آب نمک

به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه کلم بروکلی را داخل آب نمک می خوابانیم تا بدین وسیله پشه ها و دیگر آلودگی ها از داخل آن خارج شود و سپس به وسیله ی آب کلم بروکلی خود را تمیز بشویید.

نحوه صحیح شستن کلم بروکلی - طرز صحیح شستن کلم بروکلی
نحوه صحیح شستن کلم بروکلی – طرز صحیح شستن کلم بروکلی

روش انگل زدایی کلم بروکلی

نخست کلم بروکلی را به مدت ۱۰ دقیقه در۳ لیتر آب ولرم به علاوه ی یک گرم یا به عبارتی نصف قاشق چای خوری، پودر پرکلرین ۷۰ درصد بخوابانید. در نهایت کلمی که انگل زدایی شده را از روی کف آب جمع کرده و آن را مجددا با آب سالم بشویید تا الباقی مایع ضد عفونی کننده ای که در آن باقی مانده خارج شود.

روش دیگر جهت برطرف کردن انگل های کلم بروکلی این است که آن ها را به مدت ۳ دقیقه در آب جوش قرار دهیم. در صورتی که یکی از این موارد را رعایت کنید می توانید کلم بروکلی خود را با آسایش خاطر استفاده کنید.

کلمات کلیدی: طریقه ی شستن کلم بروکلی,روش صحیح شستن کلم بروکلی,طریقه صحیح شستن کلم بروکلی,نحوه ي شستن كلم بروكلي

منبع: کفسابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *