طرز تمیز کردن کاغذ دیواری (روش پاك كردن اصولی) بر اساس استاندارد WALLPAPER

امروزه کاغذ دیواری به عنوان یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین دیوارپوش ها استفاده شده و از محبوبیت نسبتاً زیادی برخوردار است. با این حال هنوز هم که هنوز است، پاک کردن و تمیز کردن آن به عنوان یکی از چالش‌های بسیاری از استفاده کنندگان آن شناخته می‌گردد. در این نوشتار به تشریح نکاتی در رابطه با تمیز کردن آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید:

بهترين روش تميز كردن كاغذ ديواري
بهترين روش تميز كردن كاغذ ديواري

باید بدانید که در نظر گرفتن نکاتی مهم در کاغذ دیواری می‌تواند تمیز کردن آنها را آسان‌تر کند؛ از جمله این نکات می‌توان به نوع چسبی اشاره کرد که در کاغذ دیواری مورد استفاده قرار گرفته است. رعایت این موارد موجب می‌شود که هیچ نیازی به تعویض کاغذ دیواری منزلتان نداشته باشید.

طرز تميز كردن كاغذ ديواري
طرز تميز كردن كاغذ ديواري

به عنوان اولین نکته، سعی کنید اگر روی سطح دیوار و کاغذ دیواری لکه‌ای دیدید که جدیداً ایجاد شده، هر چه سریعتر آن را پاک کنید؛ زیرا در غیر این صورت لکه به سختی پاک خواهد شد. دقت کنید که گردوخاکی که روی دیوار نشسته را هر روز بزدایید تا رنگ کاغذ دیواری کدر نشود. از یاد نبرید که در صورتی که کاغذ دیواری را از سمت پایین به بالا تمیز کنید نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. کاغذ دیواری‌های نازک را فقط با آب گرم بشویید و کاغذ دیواری‌های ضخیم و قابل شستشو را با ترکیبی از آب و صابون به آرامی تمیز کنید. بعد از اینکه دیوار را با آب گرم و مواد شیمیایی شستید، سریعاً آن را با یک پارچه‌ی نرم خشک کنید. زیرا مواد شیمیایی آسیب زیادی به این ترکیب وارد می‌کند.

براي تميز كردن كاغذ ديواري
براي تميز كردن كاغذ ديواري

از جمله دیگر مواردی که به کاغذ دیواری آسیب می‌رساند، می‌توان به استفاده از سیم‌های فلزی، اسکاچ و پودرهای قوی اشاره کرد که متاسفانه بسیاری به علت بی اطلاعی از آن استفاده می‌نمایند.

بهترین روش پاك كردن كاغذ ديواري
بهترین روش پاك كردن كاغذ ديواري

در تمیز کردن کاغذ دیواری، دقت لازم را داشته باشید که آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ نکند زیرا در این صورت کاغذها یا کنده شده یا متورم می‌شود. این اتفاق بیشتر در بخش‌هایی می افتد که رول‌های پلاستیک به روی هم افتاده‌اند و آب به راحتی به داخل نفوذ و جریان دارد.

بهترین روش پاك كردن كاغذ ديواري
بهترین روش پاك كردن كاغذ ديواري

هم چنین هر موقع که کاغذدیواری خانه‌تان به چربی آلوده شد، به راحتی از لکه چربی نگذرید و تلاش کنید که هر چه سریعتر آن را از روی هر سطحی به خصوص دیوار تمیز کنید. برای این منظور ابتدا توسط مایع پاک کننده و یک پودر جذب کننده‌ی رطوبت خمیری را بسازید و آن را روی سطح مورد نظر بمالید. سپس آنرا خشک کنید و با پارچه یا برس نرم پاک کنید.

پاك كردن خودكار از كاغذ ديواري
پاك كردن خودكار از كاغذ ديواري

اگر روی کاغذ دیواری شمع چکید، ابتدا شمع را توسط چاقو به طور کامل از روی کاغذ دیواری دارید. اگر در منزل کودک دارید و او با مداد رنگی دیوارهایتان را لک کرده است، توجه داشته باشید که به وسیله یک پارچه که به مایع پاک کننده آغشته شده می‌توانید آن را به راحتی تمیز نمایید. اما اگر لکه‌ها از بین نرفت شما می‌توانید توسط مسواک و خمیر دندان به تمیز نمودن محل مورد نظر بپردازید.

بهترين روش تميز كردن كاغذ ديواري
بهترين روش تميز كردن كاغذ ديواري

دقت کنید که کاغذ دیواری‌هایی که قابل شستشو نیستند، باید به اندازه کافی مراقبت شوند؛ زیرا لکه از روی آنها پاک نخواهد شد. بنابراین کاغذ دیواری شیک شما از بین می‌رود. گوش پاک کن تنها وسیله‌ای است که می‌توانید برای این منظور استفاده کنید که تا حدودی تأثیر گذار خواهد بود. اگر روی کاغذ دیواری منزلتان جوهر ریخت، می‌توانید به وسیله‌ی گچ خیاطی در ابتدا رطوبت جوهر را جذب کنید و بعد از آن توسط مسواک و یا برس نرم آن را پاک کنید. سعی کنید لکه به اطراف پخش نشود. در مجموع همیشه در انتخاب نوع کاغذ دیواری باید دقت کنید که حتماً نوعی را انتخاب نمایید که قابلیت شستشو داشته باید.

طرز تميز كردن كاغذ ديواري
طرز تميز كردن كاغذ ديواري

در مجموع اگر با روش‌های بالا نتوانستید لکه‌ها را پاک کنید، آن را به حال خود رها کنید؛ زیرا ساییدن بیش از حد موجب تخریب سطح کاغذ دیواری خواهد شد. کاغذ دیواری‌هایی که قابلیت شستشو ندارند، بایستی به دفعات و به آرامی توسط پارچه نرم ساییده شده و تا جایی که ممکن است و به کاغذ دیواری اسیبی نمی‌رساند، این کار را ادامه دهید.

براي تميز كردن كاغذ ديواري
براي تميز كردن كاغذ ديواري

از انواع کاغذ دیواری‌های قابل شستشو می‌توان به کاغذ دیواری‌های آکریلیک و دارای لایه وینیل اشاره کرد که می‌توان آنها را به وسیله اسفنج نرم آغشته با آب و صابون تمیز نمود.

منبع: کفسابی

1 دیدگاه دربارهٔ «طرز تمیز کردن کاغذ دیواری (روش پاك كردن اصولی) بر اساس استاندارد WALLPAPER»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *