درس ها رو خوب میخوانم و می فهمم ولی در آزمون نتیجه خوبی نمی گیرم!

اول از همه باید بگیم که اگر موقع درس خوندن احساس میکنید همه چی داره خوب پیش میره و عالی میخونید اما سر آزمون هیچی بلد نیستید، روش مطالعه شما از بیخ و بن اشتباهه!
موقع درس خوندن برای یادگیری و در حافظه موندنِ بیشتر مطالب، باید که ذهن شما به چالش کشیده بشه و درگیر یادگیری بشه تا اون مطلب تو ذهن شما تثبیت بشه و به تسلط کافی برسید. و اما راهکارهای پیشنهادی ما به شما عزیزان برای رفع این مشکل:

۱- بلافاصله بعد از خوندن مطلبی تست نزنید! روش ها و منابع مطالعه ای که برای هرکدوم از درس ها در پستای قبلی توضیح دادیم رو حتما مطالعه بفرمایید. مثلا برای زیست باید حداقل یک روز بین خوندن یک مطلب و زدن تست هاش فاصله باشه تا ارزش تست زدن شما از بین نره.

۲- تست های زمان دار بزنید! حتما بعد از پایان هر فصل یا چند ریز مبحث، برای جمع بندی اون ها، تست زمان دار بزنید و سعی کنید تا حد ممکن در شرایط آزمون این کار رو انجام بدید.

۳- مرور!مرور!مرور… تا وقتی که مرور نکنید در واقع نه تنها درس خوندن شما مفید نبوده، بلکه باعث اشتباه جواب دادن سوال ها و در واقع خراب کردن سایر دونسته های شما هم میشه. در پست راهبردی بعدی قراره راجع به مرور، این موضوع خیلی مهم، با هم مفصل صحبت کنیم.

۴- وسواس مطالعاتی خودتون رو کنار بذارید. این مشکل، یکی از بدترین اتفاقاییه که تو سال کنکور ممکنه برای هرکسی بخصوص بچه های درس خون تر اتفاق بیفته، اما اصلا نگران نباشید. قراره به راحتی با افزایش اعتماد به نفس شما از بین بره. اگر خودتون رو باور داشته باشید و باور کنید که به بهترین شکل درس رو یاد گرفتید،امکان نداره که سوال های آزمون و یا متن کتابتون رو بارها بی جهت بخونید و با اعصاب خودتون بازی کنید و اخر هم چیزی یاد نگیرید!!(راجع به این هم بعدا مفصل تر صحبت میکنیم?)

۵- هنگام مطالعه با روش های مختلف مثل پرسش از خودتون، طرح سوال،توضیح یک موضوع برای خودتون با تمام نکات و … ذهنتون رو به چالش بکشید تا مطالب در حافظه بلند مدت شما تثبیت بشن.


امیدواریم که با رعایت این موارد، نتیجه بهتری بگیرید و آزمون های عالیی رو پیش رو داشته باشید??

بابت انتشار مطلب در این سایت کفسابی پوزش میخوایم… سایت خودمون به زودی اوکی میشه 🙂

مطالب پیشنهادی » شستن داخل ماشین

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *